Abstract | Cilj ovoga diplomskoga rada je prikazati značaj dramskih aktivnosti u odgojnoobrazovnomu
procesu, posebno na njihovu primjenu u razrednoj nastavi. Navedene su različite
vrste drame s naglaskom na procesnu i odgojnu dramu, a istražuje se utjecaj dramskih metoda
na razvoj učenika. Rad detaljno razmatra i navodi neke od dramskih metoda u nastavi.
Naglasak se stavlja na posebnu ulogu učitelja u provedbi dramskih aktivnosti u učionici.
Navedena je primjena dramskih igara, vježbi i tehnika u različitim uzrastima učenika, a rad
pruža samo neke od primjera koji se mogu iskoristiti u učionici. Korpus relevantne literature
pridonosi boljem razumijevanju brojnih pozitivnih učinaka dramskoga odgoja na obrazovni
proces, ali i individualni razvoj učenika. Proučava se teorijski okvir dramskoga odgoja koji se
povezuje s razvojem kreativnosti, emocionalne inteligencije, socijalnih vještina, mašte,
humora, empatije, tolerancije i ostalih potencijala koje odgojna drama nosi sa sobom.
Rad istražuje potencijalne prepreke s kojima se učitelji mogu suočiti. Međutim, umjesto da
ih doživljavaju kao prepreke, učitelji bi trebali promatrati ove izazove kao priliku za osobni
razvoj, te ih koristiti kao motivaciju za unapređenje svog pedagoškog pristupa. |
Abstract (english) | The aim of this master's thesis is to demonstrate the significance of drama in education,
particularly its application in primary education. Various types of drama are discussed, with an
emphasis on process and educational drama, exploring the influence of drama methods on
students' development. The thesis thoroughly examines and outlines some of the drama
methods in teaching, focusing on the special role of the teacher in implementing drama
activities in the classroom.
The application of drama games, exercises, and techniques is highlighted across different
age groups of students, providing some examples that can be utilized in the classroom. Through
the analysis of numerous literature sources, the thesis contributes to a better understanding of
the numerous positive effects of drama education on the educational process and individual
student development. The theoretical framework of drama education is studied, connecting it with the development of creativity, emotional intelligence, social skills, imagination, humor,
empathy, tolerance, and other potentials that educational drama brings along.
The paper explores potential obstacles that teachers may encounter. However, instead of
viewing them as obstacles, teachers should perceive these challenges as opportunities for
personal development and utilize them as motivation to enhance their pedagogical approach. |