Abstract | Cilj ovog istraživanja bio je ispitati preferencije učenika prema umjetnostima japanske, kineske, indijske i afričke umjetnosti te umjetnosti Aboridžina, u odnosu na umjetničke pravce zapadne kulture. Istraživanje je provedeno u jednoj osnovnoškolskoj i jednoj predškolskoj ustanovi u Sinju, a sudjelovalo je 130 učenika u dobi od šest, deset i četrnaest godina. Prema rezultatima ovog istraživanja, postoji statistički značajan utjecaj uzrasta i kulture kao i njihove interakcije. Postoje razlike u preferencijama između šestogodišnjaka i četrnaestogodišnjaka, a kod četrnaestogodišnjaka nalazimo također i statistički značajne razlike u preferencijama prema umjetnostima različitih kultura i zapadne kulture. U utvrđivanju razlika u preferencijama djece prema likovnim umjetnostima različitih kultura s obzirom na spol utvrdili smo kako razlike između spolova u preferencijama ne postoje, već se djevojčice i dječaci razlikuju unutar grupa prema preferencijama različitih likovnih umjetnosti. Od umjetničkih pravaca zapadne kulture djeca više preferiraju renesansu, impresionizam i predromaniku od realizma, više preferiraju barok, renesansu, impresionizam i predromaniku od apstraktne umjetnosti, te više preferiraju renesansu od baroka. Osim toga, zaključili smo i da najveći postotak djece muzeje, galerije i izložbe posjećuje s roditeljima, dok određen postotak ispitanika još nikad nije bio u muzeju, galeriji ili na izložbi. |
Abstract (english) | The aim of this study was to research preferences of students according to Japanese, Chinese, Indian, African and Aboriginal art in relation to art periods of European culture. The study was conducted in one elementary school and one pre-school in Sinj, with participation of 130 pupils, six, ten, and fourteen years old. The results showed that there is a statistically significant influence of age and culture, and their interaction too. There are, also, differences in preferences between pupils aged 6 and 14, and when we consider 14-year-olds, there are statistically significant differences in preferences for art periods of different cultures. Also, there is no statistically significant difference in preferences between boys and girls, but that vary within each group. When we consider art periods of European culture, pupils prefer more renaissance, impressionism and pre-Romanesque than realism, they prefer more baroque, renaissance, impressionism and pre-Romanesque than abstract art, and renaissance than baroque. Also, it was concluded that the highest percentage of examinees visit museums, galleries or exhibitions with their parents, while certain percentage of them never have been in museum, gallery or exhibition. |