Abstract | Popularna kultura nastaje, rapidno se razvija i širi prvenstveno u Sjedinjenim Američkim Državama, i ostatku Zapadnog svijeta, početkom 20. stoljeća. Od prvih pojava popularna kultura postaje neizbježan dio većine segmenata modernog načina života američkih građana. Tako se njezini tragovi pronalaze u industriji, svakodnevnim aktivnostima i proizvodima, razonodi i općenitom stilu života, ali i u visokoj kulturi. Kulturalni studiji 60-ih godina istog stoljeća zaživjeli su kao akademsko polje koje pokušava naglasak izučavanja i znanja staviti na raznolike manifestacije kulture, posebice na one nerijetko previđene kao što je popularna kultura. Elemente popularne kulture moguće je pronaći u skoro svim sferama ljudskog djelovanja, pa tako i u velikoj većini umjetničkih djela. Proizvodi takozvane visoke kulture također obiluju segmentima popularne kulture, no taj aspekt visoke kulture rijetko kada dolazi u fokus izučavanja iste. Fokus rada na trima je svjetski poznatim romanima, Velikom Gatsbyju, Lovcu u žitu i Loliti, ali umjesto uobičajenih, sadržajnih, formalnih, simboličkih i sličnih, analiza proučava se ono popularno. Takvi elementi nerijetko bivaju zanemareni i viđeni kao nešto trivijalno što nema značajniji utjecaj na razumijevanje cijelog djela, ali gubitkom tih trivijalnih elemenata izabrana djela ne bi bila ono što ustvari jesu. Velikog Gatsbyja ne možemo percipirati na isti način bez utjecaja jazz glazbe ili automobila jednako kao što ni Lovac u žitu bez sporta ili Lolita bez potrošačke kulture ne mogu biti u potpunosti zatvorena i konačna djela. Pružanjem drugačijeg, ne toliko standardnog, pogleda na čitanje i shvaćanje ovih djela rad se bavi promoviranjem šireg kulturološkog shvaćanja književnosti, to jest umjetnosti kao takve. |