Abstract | Polazeći od pretpostavke da je medij videoigara (i) inherentno umjetnički medij, a zatim i da
svaki umjetnički medij podrazumijeva i postojanje figure umjetnika ili autora, cilj je ovog rada na temelju
provizornog teorijskog okvira zasnovanog na autorskoj teoriji kao upravo onoj teoriji koja upućuje na
(potencijalno) postojanje snažne autorske figure čak i u (generalno) kolaborativnom mediju te, paralelno
s time, također i na tumačenju medija videoigara kao samo sebi svojstvenog, ne reprezentacijskog već
simulacijskog medija, razmotriti opus japanskog videoigraćeg dizajnera, scenarista, redatelja i
producenta Hidea Kojime.
Drugim riječima, cilj rada je na temelju u prvom redu ludološke, ali u manjoj mjeri također i
drugih, komplementarnih vrsta analize (primjerice, filmološke) selektirane građe pokušati razlučiti one
aspekte Kojimina izričaja na formalnom i stilskom planu (primjerice, korištenje određenih ludičkih
elemenata, žanrovske i podžanrovske preferencije, tematske preokupacije, prisutnost određenih
postmodernističkih postupaka i slično) koje bi poradi njihove učestalosti, specifičnosti ili, pak, oboje
valjalo odrediti kao središnje ili karakteristične za Kojimu kao videoigraćeg autora, a što bi zatim, jasno,
istovremeno potvrdilo i pretpostavku o Kojimi kao videoigraćem auteuru. |