Title Okvir za digitalnu zrelost visokih učilišta i instrument za njezinu procjenu
Title (english) A DigitalMaturity Framework for Higher Education Institutions and the Instrument for its Assessment
Author Valentina Đurek
Mentor Nina Begičević Ređep (mentor) MBZ: 277814
Mentor Blaženka Divjak (komentor) MBZ: 210830
Committee member Igor Balaban (predsjednik povjerenstva) MBZ: 261895
Committee member Dragutin Kermek (član povjerenstva) MBZ: 136014
Committee member Predrag Oreški (član povjerenstva) MBZ: 196406
Granter University of Zagreb Faculty of Organization and Informatics Varaždin
Defense date and country 2022-08-31, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences
Universal decimal classification (UDC ) 004 - Computer science and technology. Computing. Data processing
Abstract Koncept digitalne zrelosti značajan je u visokim učilištima koja zbog brzog razvoja informacijsko-komunikacijskih tehnologija imaju sve veću potrebu za unapređenjem postojećih i razvojem novih nastavnih i poslovnih procesa s ciljem podizanja razine digitalne zrelosti koja doprinosi povećanju kvalitete učenja, poučavanja i poslovanja. Informacijsko društvo, informacijske tehnologije (IT) ili informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) pojmovi su koji su generirani znanstvenim, tehnološkim i tehničkim napretkom. Danas su znanje i informacije glavni nositelji produktivnosti, konkurencije, bogatstva i prosperiteta zemalja. Na znanstvenoj i tehnološkoj razini dolazi do brzih promjena u evoluciji IKT-a koje su korisne za visoka učilišta, dok je na obrazovnoj razini brzina promjena relativno konstantna. Iako IKT omogućuje promjene u načinu učenja i poučavanja, one ne jamče podizanje kvalitete učenja i poučavanja te njenu održivost već zahtijevaju višestrani sistemski pristup, uključujući ulaganje u infrastrukturu, ulaganje u profesionalni razvoj profesora, promjenu kurikuluma, preispitivanje procjene studenata i ocjenjivanje profesora, promicanje i poticanje suradnje i otvorenog sadržaja te integraciju svega navedenog u dobro vođenom okruženju. Nadalje, kvalitetni visokoobrazovni sustav te istraživačka izvrsnost danas nisu mogući bez moderne i napredne IKT koja je nezaobilazan temelj za nove metode i iskorake u istraživanjima, kao i u učenju i poučavanju. Korištenje i integracija IKT-a u svakodnevni rad svih zaposlenika, učenje i poučavanje, znanstveno-istraživački rad, transfer tehnologije, razvoj IKT kulture te odgovarajuća IKT infrastruktura doprinose razvoju digitalne zrelosti visokih učilišta (VU). Cilj predloženog istraživanja jest identificirati područja i elemente relevantne za digitalnu zrelost VU-a te izvršiti procjenu razine zrelosti VU-a u Republici Hrvatskoj. Istraživanje ovog doktorskog rada rezultirat će razvojem Okvira za digitalnu zrelost visokih učilišta (ODZVU) i razvojem Instrumenta za procjenu digitalne zrelosti visokih učilišta (IPDZVU).
Abstract (english) The concept of digital maturity is significant in Higher Education Institutions (HEI) which, due to the rapid development of information and communication technologies, have an increasing need to develop and improve existing teaching and business processes to raise digital maturity and increase the quality of learning, teaching and business processes. Information society, information technology (IT), or information and communication technology (ICT) are terms that are generated by scientific, technological, and technical progress. Today, knowledge and information are the main drivers of the productivity, competition, wealth, and prosperity of countries. Accordingly, countries have focused on different approaches to increase quality education. At the scientific and technological level, there are a rapid change in the evolution of ICT useful for higher education institutions (HEI), while at the educational level the pace of change is relatively constant. ICT allows for changes in the way we learn and teach, but these changes do not guarantee the improvement of the quality of learning and teaching and its sustainability. The changes require a multifaceted systemic approach, including investment in infrastructure, investing in the professional development of professors, changing curricula, reviewing student evaluations and evaluating professors, promoting and encouraging collaboration and open content, and integrating all of the above in a well-managed environment. A high-quality HEI and research excellence are not possible without modern and advanced ICT which is an indispensable foundation for new methods and exploits in research, as well as in learning and teaching. The employment and integration of ICT in everyday work, learning and teaching, scientific research, technology transfer, development of ICT culture, adequate ICT infrastructure contribute to the event of digital maturity (DM) of HEI. The initial aim of the proposed research is to identify the areas and elements relevant to the DM of the HEI and relevant for the assessment of HEI's DM level in Croatia. The research of this PhD thesis will result in the development of the Digital Maturity Framework for Higher Education Institutions (DMFHEI) and the Instrument for Assessment of Digital Maturity of Higher Education Institutions (IADMHEI).
Keywords
digitalna zrelost
okvir za digitalnu zrelost
instrument digitalne zrelosti
model zrelosti
visoka učilišta
Keywords (english)
digital maturity
digital maturity framework
digital maturity instrument
higher education institutions
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:211:280446
Promotion 2022
Study programme Title: Postgraduate doctoral study in Information Science Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti (doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2022-09-20 15:06:56