Abstract | Roguelike igre, definirane kao podžanr igre uloga (engl. role playing game, RPG) s proceduralno generiranim sadržajem, perma-smrću likova i poteznom mehanikom, privlače igrače zbog svoje nepredvidljivosti i dubokih strategijskih elemenata. Ovaj rad istražuje primjenu objektno-orijentiranih baza podataka (OOBP) u razvoju roguelike igara, s posebnim naglaskom na prednosti i izazove koje ove baze podataka donose. Analizirana je fleksibilnost modeliranja i brzina manipulacije podatcima koje OOBP-i omogućuju, te je demonstrirana primjena kroz konkretne primjere, poput upravljanja entitetima unutar igre. Poseban fokus stavljen je na ugrađivanje dragulja u mač, gdje je jasno vidljiva prednost OOBP-a u odnosu na relacijske baze podataka. Metodološki, rad se oslanja na eksperimentalni pristup, koristeći razne programske alate i platforme za razvoj videoigara, uključujući Unity, Flask, i Zope Object Database (ZODB). Također, istraženi su načini kako koristiti OOBP na udaljenom računalu, što dodatno unapređuje upravljanje podatcima i resursima. Zaključci rada ukazuju na to da OOBP-i predstavljaju ključno rješenje za optimizaciju razvoja roguelike igara, nudeći poboljšane performanse, prirodno mapiranje objekata i veću fleksibilnost. Unatoč izazovima implementacije, prednosti koje pružaju nadmašuju te prepreke, otvarajući nove mogućnosti za inovacije u gaming industriji. |