Abstract | U ovom diplomskom radu Nikolina Mišić iznijela je kratak prikaz planova Hrvatskog sabora o uvođenju suvremenih tehnologija u hrvatske škole, objasnila pojam novih medija u odgoju i obrazovanju te njihovu primjenu u nastavi s didaktičkog gledišta, kratko se osvrnula na neka od dosadašnjih istraživanja suvremenih tehnologija kod nas i u svijetu. Nadalje, piše o nastavi hrvatskoga jezika u prvom razredu osnovne škole te metodičkim sustavima u početnom čitanju i pisanju. Predstavlja, analizira i uspoređuje obrazovne softvere za početno čitanje i pisanje te piše o njihovoj primjeni u nastavi hrvatskoga jezika. U središnjem dijelu rada autorica objašnjava što podrazumijeva elektroničko učenje te iznosi kraći prikaz računalnih alata za izradu, pronalazak i dijeljenje digitalnih nastavnih materijala. Također, upozorava na prekomjernu uporabu računala. U istraživačkom dijelu provela je akcijsko istraživanje. Postupci prikupljanja podataka u akcijskom istraživanju su bili: anketiranje sto osamdeset troje učitelja iz Rijeke, Karlovca i okolice, Petrinje, Zagreba, Čazme, Križevaca, Daruvara i okolice, Virovitice te Koprivnice, fotografiranje, video zapisi. Sljedeći je korak bio provedba digitaliziranog nastavnog sata iz hrvatskoga jezika u prvom razredu. |
Abstract (english) | In this thesis Nikolina Mišić has brought the short review of plans of Croatian Parliament for introducing contemporary technologies into Croatian schools, has explained the term of new media in education, so as its application in teaching, from the didactics view, shortly has looked on past researches of contemporary technologies, that are taken in our country and in the world. Further more, she writes about teaching of Croatian language in the first grade of primary school, as well as methodical systems in initial reading and writing. She presents, analizes and compares educational software used for initial reading and writing and writes about their appliance in teaching the Croatian language. In the middle part of the thesis, the author explains what is e – learning and brings a short review of computer tools for making, finding and sharing teaching materials. She, also, warns of excessive computer use. In the exploratory part, she has carried out an action research. Procedures of collecting data in the research were: survey of one hundred eighty three teachers from the territory of Rijeka, Karlovac and surroundings, Petrinja, Zagreb, Čazma, Križevci, Daruvar and surroundings, Virovitica and Koprivnica, as well as taking photos and camerawork. The next step was the implementation of digitalized lesson of Croatian language in the first class of primary school. |