Abstract | Tema ovog završnog rada je Strahovi i anksioznost kod djece predškolske dobi te se rad sastoji od teorijskog dijela. Rad je podijeljen na deset cjelina. Cilj je ovog završnog rada objasniti strah i anksioznost kod djece predškolske dobi, njihovu kategorizaciju i pristupe u prevenciji. Strah je negativan osjećaj koji čovjek doživi kad očekuje ili vidi opasnost. Nastane kada osoba očekuje ili opazi realnu ili izmišljenu prijetnju ili opasnost. Već u ranom djetinjstvu susrećemo neke vrste strahova kao naprimjer strah od glasnih zvukova, strah od nepoznatih osoba, strah od životinja, strah od mraka , strah od liječnika, strah od imaginarnih bića, strah od rastave roditelja. Djetetu je neophodno pomoći da izrazi svoj strah kroz igru, priču ili crtež, te ga potaknuti da se suoči sa strahom kako bi naučio nositi se s njime i nadvladati ga. Razlika između straha i anksioznosti je ta što za strah postoji stvarna prijetnja u sadašnjosti dok se kod anksioznosti prijetnja predviđa u budućnosti. Osam je vrsta anksioznog poremećaja, a to su separacijski anksiozni poremećaj, socijalni anksiozni poremećaj, generalizirani anksiozni poremećaj, specifična fobija, panični poremećaj sa ili bez agorafobije, opsesivno - kompulzivni poremećaj, selektivni mutizam i posttraumatski stresni poremećaj. Najčešći oblici anksioznosti kod djece predškolske dobi su socijalna anksioznost i napadaji panike. Razni su čimbenici koji utječu na razvoj anksioznosti kao naprimjer spol, dob, genetika, razina obrazovanja, financijska situacija i slično. Liječenje anksioznosti ovisi o jačini simptoma. Neke od tehnika liječenja su kognitivno - bihevioralna terapija, terapija igrom, farmakoterapija. |
Abstract (english) | The theme of this final work is the Fear and Anxiety of preschool children and the work consists of a theoretical part. The work is divided into ten units. This final work aims to explain the fear and anxiety of preschool children, their categorisation and approaches in prevention. Fear is a negative feeling a man experiences when he expects or sees danger. Arise when a person expects or perceives a realistic or imagined threat or hazard. In early childhood, we encounter some kind of fears, such as fear of loud sounds, fear of unknown persons, fear of the animals, fear of the dark, fear of the doctors, fear of imaginary beings, fear of parents disassembled. It is vital for a child to express his fear through a game, a story or a drawing, and to move him to face his fear in order to learn how to deal with it and overcome it. The difference between fear and anxiety is that there is a real threat to fear in the present while anxiety predicts in the future. Eight is a type of anxiety disorder, which is separation anxiety disorder, social anxiety disorder, generalized anxiety disorder, specific phobia, panic disorder with or without agoraphobia, obsessive compulsive disorder, selective mutation, and post-traumatic stress disorder. The most common forms of anxiety in preschool children are social anxiety and panic attacks. There are various factors affecting the development of anxiety such as gender, age, genetics, educational level, financial situation and the like. The treatment of anxiety depends on the severity of symptoms. Some of the techniques are cognitive - behavioral therapy, game therapy, pharmacotherapy. |