Abstract | Lutkarstvo u dječjem vrtiću kao sinergija različitih umjetnosti: glume, glazbe, scenografije, kostimografije, dramske, prostorno-vremenske i drugih umjetnosti, holistički djeluje na razvoj i dobrobit djeteta. Spoj različitih umjetnosti u jednu magičnu cjelinu, obogaćenu različitim scenskim lutkama i lutkarom animatorom – djetetom (čarobnjakom koji daje život lutki), čini čaroliju zbog mogućnosti oživljavanja nečega neživog. Lutkarska igra omogućava širenje, transplantaciju i presliku cijele palete emocija na publiku djece koja će poželjeti biti dio te stvarne iluzije u igri. U dječjem vrtiću, mjestu stvaranja i izražavanja u različitim izražajnim formama, djeca kroz lutkarstvo i lutkarske igre izražavaju čuđenje, emocije, fascinaciju, uočavanje detalja, razvijaju govorne i komunikacijske sposobnosti, razvijaju empatiju i suradničke odnose te jednostavno uživaju u igri s lutkama oživljavajući svoj svijet mašte. Djeca postaju konstruktori jedne nove dimenzije – čarolije lutkarskog svijeta u dječjem vrtiću, u kojoj svoje ideje, najdublja promišljanja, doživljaje, maštu, prošle, sadašnje i buduće događaje mogu stvaralački prerađivati, izraziti i oživiti kroz lutku kao medij uz odgojitelje kao sukonstruktore u lutkarskim igrama. Cilj mi je bio unaprijediti lutkarsku umjetnost u dječjem vrtiću (u kojem sam radila) kroz akcijsko istraživanje te osluškivati, promatrati i dokumentirati cijeli proces lutkarenja djece te njihove ekspresije i doživljaje. Kroz različite radionice i obogaćivanje dramsko-lutkarskog svijeta unutar dječjeg vrtića te kroz pozitivne i očarane reakcije djece na novonastale lutkarske elemente, smatram da se intrizičnom motivacijom, maštom, kreativnošću, suradnjom i pozitivnošću svih sudionika dječjeg vrtića, svijet lutkarske čarolije (toliko bitan, potreban i važan djeci!) u vrtićima može oživjeti. |
Abstract (english) | Puppetry in kindergarten as synergy of different arts: acting, music, scenography, costume design, drama, space and time and other arts, has a holistic effect on the development and well-being of the child. The combination of different arts into one magical whole, enriched with different stage puppets and a puppeteer animator - a child (a wizard who gives life to a puppet), creates magic due to the possibility of reviving something inanimate. Puppet play enables the expansion, transplantation and copying of the entire palette of emotions to the audience of children who will want to be part of that real illusion in the game. In kindergarten, a place of creation in different forms of expression, children through puppetry and puppet games express wonder, emotions, fascination, noticing details, develop speech and communication skills, develop empathy and collaborative relationships and simply enjoy playing with dolls, bringing their world to life imagination. Children become constructors of a new dimension - the magic of the puppet world in the kindergarten, where they can creatively process, express and revive their ideas, deepest reflections, experiences, imagination, past, present and future events through the puppet as a medium with educators as co-constructors in puppet games. My goal was to improve the art of puppetry in the kindergarten (where I worked) through research and to listen, observe and document the entire process of children's puppetry and their expressions and experiences. Through various workshops and the enrichment of the drama-puppet world within the kindergarten and through the positive and enchanted reactions of the children to the newly created puppet elements, I believe that the intrinsic motivation, imagination, creativity, cooperation and positivity of all the participants of the kindergarten, the world of puppet magic (necessary and important for children!) in kindergartens can come to life. |