Abstract | U ovom završnom radu, pregledom literature na temu komunikacije u službi unaprjeđenja suradnje roditelja i odgojitelja, došlo je do zaključka da je pedagoška komunikacija izravno povezana sa suradnjom roditelja i odgojitelja te da je od iznimne važnosti znati pravilno komunicirati. Komunikacija je dakle proces razmjene informacija, koji se u odgojno – obrazovnoj ustanovi poput dječjeg vrtića odvija u smjeru odgojitelj – dijete, odgojitelj – roditelj te dijete – dijete. Odgojitelji imaju važnu ulogu u razvijanju vještina komunikacije kod djece jer svojim primjerom u komunikaciji s njima, ali i s roditeljima, pokazuju njima kako se treba razgovarati. Suradnja roditelja i odgojitelja razvija se stjecanjem povjerenja, sigurnosti, pokazivanjem empatije, razumijevanja, asertivnosti te aktivnim slušanjem, a odgojitelji su ti koji trebaju podržavati roditelje bez obzira što možda nisu stručni u tom području kao oni. Roditelji i odgojitelji nose jednaku dužnost prema djetetu i njegovom cjelokupnom razvoju, stoga kroz različite oblike suradnje, poput roditeljskih sastanaka, radionica, druženja i sl., trebaju razvijati međusobno povjerenje i koristiti se Ja – porukama tijekom razgovora, odnosno neosuđujućim i društvu prihvatljivijim porukama. |
Abstract (english) | In this final paper, by reviewing the literature on the topic of communication in the service of improving cooperation between parents and educators, we came to the conclusion that pedagogical communication is directly related to cooperation between parents and educators and that it is extremely important to know how to communicate properly. Communication is therefore a process of information exchange, which in an educational institution such as a kindergarten takes place in the direction of educator - child, educator - parent and child - child. Educators play an important role in developing children's communication skills, because by their example in communication with them, as well as with parents, they show how to talk to them. Cooperation between parents and educators develops by gaining trust, security, showing empathy, understanding, assertiveness and active listening, and educators are the ones who should support parents, regardless of the fact that they may not be as expert in that field as they are. Parents and educators have an equal duty towards the child and his overall development, therefore through various forms of cooperation, such as parent meetings, workshops, socializing, etc., they should develop mutual trust and use I-messages during conversations, i.e. non-judgmental and socially acceptable messages. |