Abstract | Diplomski rad izrađen je iz kolegija Metodika glazbene kulture na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, dislociranom studiju u Slavonskome Brodu, pod stručnim vodstvom mentorice doc.dr.sc. Vesne Svaline i sumentorice, predavačice, Sanje Nuhanović. Odgojno-obrazovni proces je zajednička aktivnost učitelja i učenika koja se proteže u obliku održavanja, vođenja, sudjelovanja i kreiranja nastave različitih vrsta. Nastava glazbe smatra se estetskom disciplinom, odnosno umjetničkim odgojem i obrazovanjem učenika, koju karakterizira otvorenost programa. Pored redovite nastave i izvannastavnih aktivnosti, učenici sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu i putem izvanškolskih aktivnosti koje predstavljaju kulturu slobodnog vremena učenika. Izvanškolske aktivnosti omogućavaju učenicima sudjelovanje u određenim klubovima, društvima, organizacijama te institucijama izvan škole, a mogu se ostvarivati u umjetničkom području, sportskim aktivnostima te raznim informatičkim i tehnološkim programima. Umjetničko područje obuhvaća izvanškolske glazbene aktivnosti poput pohađanja Glazbene škole, raznih glazbenih radionica, privatne poduke sviranja ili pjevanja te sudjelovanja u folklornim Pored obveznog školovanja, učenici se mogu odlučiti i za umjetničko obrazovanje koje je namijenjeno djeci i mladima s izraženim interesima i sposobnostima u nekom od oblika umjetnosti. Tema je ovoga rada interes učenika primarnoga obrazovanja za izvanškolske glazbene aktivnosti. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2017. godine postupkom anketiranja 135 učenika primarnoga obrazovanja dviju osnovnih škola na području grada Slavonskoga Broda. Cilj je istraživanja bio utvrditi interese učenika primarnoga obrazovanja za izvanškolske glazbene aktivnosti poput Glazbene škole, različitih glazbenih radionica, folklornih skupina, plesnih skupina te privatne poduke iz aktivnosti sviranja i pjevanja. Rezultati dobiveni anketiranjem pokazuju da najviše učenika pohađa različite glazbene radionice te plesne skupine, slijedi uključenost u program Glazbene škole, dok najmanje učenika sudjeluje u folklornim skupinama, a niti jedan učenik ne pokazuje interes za privatnu, individualnu poduku sviranja ili pjevanja. |
Abstract (english) | This thesis is made on course Methodology of Music at the Faculty of upbringing and education in Osijek, dislocated study in Slavonski Brod under the tuition of doc.dr.sc. Vesna Svalina and the senior lecturer Sanja Nuhanović. The educational process is a joint activity of teachers and pupils extending in the form of maintenance, guidance, participation and creation of different types of teaching. Music class is considered as aesthetic discipline, apropos artistic education of students, characterized by the openness of the program. Apart from regular classes and extracurricular activities, students participate in the educational process through extracurricular activities outside the school that represent the culture of free time of the students. Extracurricular activities enable students to participate in certain clubs, societies, organizations and institutions outside the school and can be realized through arts, sports activities and various IT and technology programs. The art field includes extracurricular music activities such as the attendance of the Music School, various music workshops, private playing instruments learning or singing and participation in folk and dance groups. In addition to compulsory education, students can also decide for art education designed for children and young people with expressed interests and abilities in some form of art.The topic of this thesis is the interest of primary school pupils in extracurricular music activities. The research has been conducted during May 2017 by a questionnaire of 135 primary education students of two primary schools in Slavonski Brod. The aim of the research was to determine the interests of primary school pupils for extracurricular music activities such as music school, various music workshops, folklore groups, dance groups and private hours for singing and playing instruments. The results obtained by surveying show that the majority of students attend various music workshops and dance groups, followed by attending music schools, while a small number of students participate in folk groups and no student demonstrates an interest in private, individual playing instruments learning or singing. |