Abstract | Materija rada izložena je u pet međusobno povezanih dijelova. U prvom poglavlju, uvodu, definiran je problem i predmet rada, objašnjena je svrha, cilj i doprinos rada te su iznesene znanstvene metode, struktura rada i povijest tankera kao plovila. U drugom poglavlju navedene su tehničke značajke tankera koje obuhvaćaju konstrukcijske značajke, manevriranje teretom i podjelu tankera te opis istih. Treće poglavlje obuhvaća tankerski transport u svijetu i Republici Hrvatskoj u kojem su navedeni i objašnjeni subjekti tržišta pomorskog prijevoza, svjetska potražnja za brodskim prostorom, zanimljivost samog tržišta te vodeće zemlje tankerske flote. Četvrto poglavlje definira tankersku havariju i njene vrste, a također i propise o raspodjeli štete te poznatije izljeve nafte u svijetu. Zadnji dio, peti, zaključak, objedinjuje spoznaje iz prethodnih dijelova i na sažet način ukazuje na značenje tankera u pomorskom transportu.Temeljna svrha rada je analizirati značenje tankera u pomorskom transportu na svjetskom i domaćem nivou te ukazati na tankersko tržište kao jedno od najvažnijih unutar svjetskog pomorskog tržišta. Svrha ovog rada je da bude temelj za daljnja istraživanja te pomoć pojedincu oko shvaćanja važnosti tankerskog brodarstva unutar linijskog i slobodnog, od kojih svaki ima svoja geografska i strukturalna obilježja te specifičnosti, a karakteriziraju ih vrste plovila i tereta. Temeljni cilj ovog rada je utvrditi postojeće stanje tankerskog brodarstva u svijetu i Republici Hrvatskoj te njegov značaj u pomorskom transportu od davnih vremena pa sve do danas, u vremenima kada je razvoj tekao ubrzano, kao i u vremenima pogođenim globalnom recesijom. |