Abstract | Prilikom programiranja OPULJP-a u okviru operativne osi Dobro upravljanje uočene su slabosti OCD-a u pogledu njihovih kapaciteta. Kao problemi navode se „slabi kapaciteti organizacija civilnog društva za učinkoviti dijalog i partnerstvo s javnom upravom u oblikovanju i provođenju reformi. Organizacijama civilnog društva nedostaje ljudskih i financijskih resursa, vještina za učinkovitu analizu politika, praćenje i evaluaciju sektorskih reformi, kapaciteta za ponovno korištenje podataka u javnom sektoru te u angažiranju građana u oblikovanju i provedbi javnih politika“ (OPULJP: 135). Stoga je u okviru investicijskog prioriteta 11ii uvršten specifični cilj 1 Razvoj kapaciteta organizacija civilnog društva, osobito udruga i socijalnih partnera, te jačanje civilnog i socijalnog dijaloga radi boljeg upravljanja. U istu svrhu planirana je alokacija u visi od 81.300.000 eura. Navedenim sredstvima trebali bi se financirati: a) Aktivnosti potpore lokalnim organizacijama civilnog društva, b) Transparentnost i aktivno građanstvo, c) Obrazovanje, d) Aktivnosti OCD-a u borbi protiv korupcije i borbi protiv diskriminacije, e) Dijalog, partnerstva i izgradnja kapaciteta socijalnih partnera. Ovaj se rad bavi analizom prethodno navedenog investicijskog prioriteta za razdoblje 2014–2020. godine i specifičnog cilja koji se odnosi na jačanje kapaciteta OCD-a. Rad uključuje analizu stanja i potreba OCD-a u Republici Hrvatskoj, opis strukture tijela u sustavu upravljanja ESF-a u okviru operativne osi Dobro upravljanje, analizu najave i objave natječaja u okviru Investicijskog cilja 11ii, Specifični cilj 11.ii.1. i ugovaranja projekata u njezinu okviru. |
Abstract (english) | Weaknesses of CSOs in terms of their capacities were noticed during the programming of the OPHRP within the operational axis Good Governance. Problems include “weak capacities of civil society organizations for effective dialogue and partnership with public administration in shaping and implementing reforms. Civil society organizations lack human and financial resources, skills for effective policy analysis, monitoring and evaluation of sectoral reforms, capacity to reuse data in the public sector and in engaging citizens in policy formulation and implementation ”(OPULJP: 135). Therefore, investment objective 11ii includes a specific objective 1 Capacity development of civil society organizations, especially associations and social partners, and strengthening civil and social dialogue for better governance. For the same purpose, an allocation of more than 81,300,000 euros is planned. These funds should finance: a) Support activities for local civil society organizations, b) Transparency and active citizenship, c) Education, d) CSO activities in the fight against corruption and anti-discrimination, e) Dialogue, partnerships and capacity building social partners. This paper deals with the analysis of the aforementioned investment priority for the period 2014–2020. year and a specific goal related to strengthening the capacity of CSOs. The paper includes an analysis of the situation and needs of CSOs in the Republic of Croatia, a description of the body structure in the ESF management system within the operational axis Good governance, analysis of tender announcement and publication under Investment Objective 11ii, Specific Objective 11.ii.1. and contracting projects within it. |