Title Mobilizirajući učinak društvenih mreža u #FreeBritney pokretu
Title (english) The Mobilising Effect of Social Media in the #FreeBritney Movement
Author Paula Kristić
Mentor Domagoj Bebić (mentor)
Committee member Domagoj Bebić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Božo Skoko (član povjerenstva)
Committee member Stela Lechpammer (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb The Faculty of Political Science Zagreb
Defense date and country 2023-09-14, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Political Science
Abstract Cilj ovog rada je istražiti mobilizirajući učinak društvenih mreža u #FreeBritney pokretu koji predstavlja samo jedan od primjera društvenih pokreta nastalih na društvenim mrežama. U osvrtu na već postojeću literaturu, rad opisuje koncepte poput kolektivnog i povezanog djelovanja, uloge identiteta pri sudjelovanju u društvenim pokretima i Hashtag aktivizma koji služe kao teorijski okvir rada. Ovo istraživanje provedeno je putem online ankete na platformi Google Obrasci s ciljem ispitivanja mišljenja korisnika društvenih mreža o mobilizacijskom učinku društvenih mreža u društvenim pokretima, posebno u #FreeBritney pokretu. Anketa je bila namijenjena korisnicima društvenih mreža, a odabran je ne probabilistički uzorak sudionika. Cilj istraživanja bio je odgovoriti na tri istraživačka pitanja vezana uz percepciju mobilizacijskog učinka društvenih mreža i prema rezultatima je vidljivo da su potvrđene sve tri hipoteze postavljene u istraživanju. Istraživanje bilo anonimno, a online anketu je ispunila 161 osoba. Rezultati su pokazali da većina sudionika smatra da društvene mreže imaju mobilizirajući učinak u društvenim pokretima i da ostvaruju stvarne rezultate. Međutim, većina sudionika nije aktivno sudjelovala u društvenim pokretima putem društvenih mreža, niti su osobno svjedočili konkretnim rezultatima takve mobilizacije. Također, većina sudionika se slaže da su društvene mreže imale mobilizirajući učinak u #FreeBritney pokretu, ali samo mali postotak sudionika je aktivno sudjelovao ili dijelio sadržaj povezan s tim pokretom na svojim profilima. Većina ispitanika se složila i da je sami pokret utjecao na podizanje svijesti šire javnosti o pitanju skrbništva. Ovi rezultati ukazuju na ograničenja uključenosti i angažmana korisnika društvenih mreža u stvarne događaje izvan virtualnog okruženja. Unatoč percipiranom mobilizacijskom učinku društvenih mreža, sudionici istraživanja nisu aktivno sudjelovali u društvenim pokretima ili nisu osobno svjedočili konkretnim promjenama proizašlim iz takve mobilizacije. Ovi rezultati ukazuju na jaz između percepcije i stvarne participacije korisnika društvenih mreža u društvenim pokretima, međutim isti se ne mogu generalizirati na cijelu populaciju zbog veličine i vrste uzorka.
Abstract (english) The aim of this paper is to explore the mobilizing effect of social media in the #FreeBritney movement, which represents just one example of social movements emerging on social media. Drawing upon existing literature, the paper describes concepts such as collective and connective action, the role of identity as a core for participating in social movements, and hashtag activism, which serve as the theoretical framework for the study. This research was conducted through an online survey on the Google Forms platform, aiming to examine the opinions of social media users regarding the mobilizing effect of social media in social movements, particularly in the #FreeBritney movement. The survey targeted social media users, and a non-probabilistic sample of participants was selected. The research aimed to answer three research questions related to the perception of the mobilizing effect of social media, and it can be said that the results confirmed all three hypotheses posited in the study. The research was anonymous, and the online survey was completed by 161 individuals. The results showed that the majority of participants believe that social media have a mobilizing effect in social movements and that they achieve tangible results. However, most participants did not actively participate in social movements through social media, nor did they personally witness concrete outcomes of such mobilization. Additionally, most participants agreed that social media had a mobilizing effect in the #FreeBritney movement, but only a small percentage actively participated or shared content related to the movement on their profiles. Most respondents also agreed that the movement itself raised public awareness about guardianship issues. These results indicate limitations in the involvement and engagement of social media users in real-world events beyond the virtual environment. Despite the perceived mobilizing effect of social media, research participants did not actively participate in social movements or personally witness concrete changes resulting from such mobilization. These findings suggest a gap between perception and actual participation of social media users in social movements, although they cannot be generalized to the entire population due to the size and nature of the sample.
Keywords
#FreeBritney pokret
društvene mreže
društveni pokreti
aktivizam
participacija
Keywords (english)
#FreeBritney movement
social media
social movements
activism
participation
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:114:000204
Study programme Title: Journalism Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra novinarstva (magistar/magistra novinarstva)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-10-10 11:02:01