Abstract | Vizualni menadžment je tehnika koja se primarno koristi u svrhu poboljšanja komunikacije, razumijevanja i donošenja odluka unutar proizvodnih kompanija. To se postiže na način da se ključne informacije vizualiziraju, čime se olakšava njihovo razumijevanje. Organizacije moraju, uz vizualni, razvijati i lean menadžment. Vizualni je menadžment, kao takav, ključni pokretač lean menadžmenta i njegov glavni „partner“. U tom smislu, on podupire kontinuirano unapređenje procesa i zaposlenika, olakšava standardizaciju rada, osnažuje i angažira zaposlenike, povećava transparentnost i podržava svaku eliminaciju otpada.
U prvom je djelu rada obuhvaćen opis lean menadžmenta, od same definicije do ključnih pokazatelja uspješnosti u proizvodnji. Nadalje je definiran vizualni menadžment, njegove funkcije, alati, sama implementacija i poteškoće provedbe, kao i rješenja za uspješnu provedbu iste.
U drugom djelu rada prikazana je implementacija vizualnog menadžmenta u tvrtki FACC, s naglaskom na analizu ključnih pokazatelja uspješnosti, prije i nakon provedbe VM-a. Na samom je kraju prikazan zaključak o provedbi VM-a i njegovom utjecaju na promjene u proizvodnji. |
Abstract (english) | Visual management is a technique primarily used to improve communication, understanding and decision-making. This is achieved by visualizing key information, thereby facilitating their understanding. Organizations must, in addition to visual management, also develop lean management. Visual management, as such, is a key driver of lean management and its main „partner“. In this sense, it suports continuous improvement, facilitates standardization of work, empowers and engages employees, increases transparency, and suports every waste elimination.
The first part of the final paper covers the description of lean management, from the definition itself to key performance indicators in production. Furthermore, visual management is defined, including its functions, tools, implementation, implementation challenges, and solutions for successful implementation.
In the second part of the final paper, the implementation of visual management in the company FACC is presented, with a focus on analyzing key performance indicators before and after implementation of visual management. Finally, a conclusion
regarding to implementation of visual management and its impact on production changes is presented. |