Abstract | U Republici Hrvatskoj vlada nesređenost i zbrka vezana uz samogradnju zrakoplova. Uzrok takvoj situaciji je dvojaki: opća nesređenost zakonodavstva (pogrešno tumačenje zakona, neprimjenjivanje zakona, preblago sankcioniranje kršenja istih, itd.), ali i u samim ljudima na koje se odnose zakonski propisi o samogradnji zrakoplova. Nepostojanje kvalitetne komunikacije s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture (promjena naziva prema NN 5/08 iz "Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka", odnosno prijašnjeg "Ministarstva pomorstva, prometa i veza"), tj. s Upravom zračnog prometa, odnosno tamo zaposlenim državnim službenicima, također pogoršava cjelokupnu situaciju vezano uz samogradnju u Republici Hrvatskoj. Nepostojanje zakona o samogradnji zrakoplova je neistinita. Nelogično, ali istinito, tvrdnju o nepostojanju zakona o samogradnji zrakoplova, na sastanku u Ministarstvu mora, pomorstva i infrastrukture (Odjel letačkih operacija i sigurnosti zračnog prometa, Odsjek plovidbenosti zrakoplova), osobno je čuo i mentor Diplomskog rada, Doc. dr. sc. Zoran Lulić. Ti isti ljudi, odnosno isto Ministarstvo, do sada je izdalo nekoliko ""dozvola za amatersku gradnju zrakoplova"". Zrakoplovi koji su do sada izgrađeni prema ""dozvolama za amatersku gradnju zrakoplova"", uredno su Registrirani i imaju Svjedodžbu o plovidbenosti. U prvom dijelu Diplomskog rada obrađena je: klasifikacija zrakoplova, samogradnja zrakoplova u Republici Hrvatskoj te homologacija i plovidbenost zrakoplova. U drugom dijelu Diplomskog rada, za zrakoplov Crolite kojega gradi samograditelj Danko Prprović, napravljen je okvirni aerodinamički proračun, odabrana pogonska grupa i izračunate performanse zrakoplova Crolite. |