Abstract | Zadaća ovog diplomskog rada bila je proračunati i razviti lamelni kompresor kao uređaj za prednabijanje klipnih motora s unutarnjim izgaranjem, koji bi zamijenio klasični kompresor. Da bi čitatelj dobio bolji uvid u stvar, nakon uvodne riječi, objašnjeno je što je to prednabijanje, koji mu je smisao, predstavljene su i sistematizirane sve vrste klasičnih turbokompresora i mehaničkih kompresora, kao i neke netipične vrste prednabijanja (rezonantno nabijanje) koje nisu prihvaćene standardima Međunarodne automobilističke federacije. Zanimljivi su bili i tehnički podaci za neke tipične i modernije Mercedesove motore, i kao takvi su prikazani tablično kroz nekoliko strana. Za ovaj zadatak odabran je četverocilindrični Dizelov motor zapremnine 2000 cm3,¨za koji je ispitano kako mu se mijenja snaga u zavisnosti o pretičku zraka i stupnju punjenja. Od toga je za daljnji proračun lamelnog kompresora važno bilo odrediti o kojoj se potrošnji zraka radi kod zadanog omjera tlakova. Prije analize rada samog lamelnog kompresora, rečeno je nešto o općoj podjeli kompresora. \Nakon toga je, uz pomoć literature, opisano kako funkcionira lamelni kompresor. Korištena su i neka saznanja o rotacijskim pneumatskim motorima koja se analogno mogu primijeniti za kompresore. U sklopu samog proračuna, dobivena je potrebna snaga koju kompresor uzima od koljenastog vratila Dizelovog motora, te su na temelju preporuka odabrane dimenzije samog lamelnog kompresora. Međutim, neke preporuke su odbačene, u svrhu inovativnog poboljšavanja, jer su ispitivanjima dobivena neka nova saznanja o daleko manjem trošenju lamela. \Na temelju proračuna izrađena je tehnička dokumentacija lamelnog kompresora, pri čemu se nastojalo upotrijebiti što više standardiziranih dijelova. |