Abstract | Na početku rada, unutar prvog poglavlja, prikazana je podjela vozila prema kategorijama koje su definirane prema Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, te su navedene i njihove podkategorije koje će biti obuhvaćene ovim radom. Uz to prikazane su neke od mogućih konfiguracija osovina teretnih vozila, te, obzirom da se radi o teretnom transportu, neke od najčešćih nadogradnji teretnih vozila i prikolica odnosno poluprikolica. Zadnji dio prvog poglavlja odnosi se na ograničenja najvećih dopuštenih dimenzija vozila odnosno skupa vozila, ograničenja dopuštenih masa vozila, te ograničenja dopuštenih osovinskih opterećenja.
U drugom poglavlju dan je pregled postojećih alata koji su poslužili kao smjernice za izradu vlastitog alata. Prikazane su mogućnosti jednog od najpoznatijih programskih alata vezanih za proračun osovinskog opterećenja TrailerWin, odnosno, za proračun radijusa prolaska kroz zavoj, CornerWin. Osim njih, spomenuti su i: Axle Weight Calculator, Auto Turn Online, Onlinerechner, te aplikacija Lastverteilungsplan, koji također nude zanimljive mogućnosti proračuna.
Treće poglavlje vezano je uz razvoj vlastitog alata, matematičke pozadine koja je zadužena za proračun svih ponuđenih konfiguracija vozila, te formiranje odgovarajućih dijagrama.
U četvrtom poglavlju prikazan je razvijeni alat sa svim svojim mogućnostima i funkcijama, te su na kraju prikazane funkcionalnosti alata na nekoliko karakterističnih primjera. |
Abstract (english) | At the beginning of thesis, within the first chapter, the vehicle division is presented according to the categories defined by the Regulation on the technical conditions of vehicles in road traffic and the subcategories that will be covered by this thesis. In addition, some of the possible configurations of the axles of the truck are shown, and some of the most frequent upgrades of trucks and trailers or semitrailers. The last part of the first chapter refers to the limitations of the maximum permissible dimensions of the vehicle or vehicle with trailer (semitrailer), the permissible masses of the vehicle and the limits of the permitted axle loads.
The second chapter gives an overview of the existing tools that are used as guidelines for making own tool. Here are presented the features of one of the most well-known software tools related to the calculation of axle load, TrailerWin, and for the calculation of turning radius, CornerWin. Besides them, mentioned are: Axle Weight Calculator, Auto Turn Online, Onlinerechner, and application Lastverteilungsplan, which also offer interesting calculation possibilities.
The third chapter is related to the development of own tool, a mathematical backgroung that is responsible for calculations of all offered vehicle configurations, and the formation of appropriate diagrams.
The fourth chapter presents a developed tool with all its capabilities and functions, and at the end of the thesis the functionalities of the tool are presented in several characteristic examples. |