Abstract | Vodik je jedan od alternativnih goriva za pogon cestovnih motornih vozila. Opisana su sva fizikalna svojstva vodika koja su bitna za pogonsko gorivo. Budući da vodik nije jednostavno dobavljiv u prirodi u elementarnom stanju, opisani su načini njegova dobivanja. Zbog veličine svojih molekula, veliki problem je njegovo skladištenje te distrubucija, koji su opisani, zajedno sa svim problemima i nekim rješenjima koja su danas dostupna. Jednom kada je vodik distribuiran do korisnika, tj. automobila, u automobilu se može primjeniti na više načina. Od relativno jednostavne prilagodbe motora s unutarnjim izgaranjem kako bi radio na vodik, do gorivnih članaka koje ga pretvaraju u istosmjernu el. struju i tako pogone elektromotore koji pokreću vozilo. Oba načina imaju nekoliko prednosti, ali i mnogo nedostataka, koji su svi opisani i analizirani, s pogledom na zaštitu okoliša, cijenu i dobavljivost. Na kraju je analizirano nekoliko primjera energetskih lanaca, koji bi se u budućnosti mogli koristiti u vodikovoj ekonomiji za pogon cestovnih motornih vozila. Vodiku je prije 20 godina bila predviđana sjajna budućnost, pogotovo za pogon automobila. Stoga su mnogi velikoserijski proizvođači automobila počeli ulagati u razvoj svih oblika iskorištavanja vodika za pogon automobila, kao i spremnika u kojima bi se on skladištio u automobilu, stanica za punjenje vodikom i naravno motora koji bi pogonila takva vozila. Kakvo je stanje danas, nakon 20 godina razvoja, da li se postigao dovoljan napredak da se krene u masovnu komercijalnu proizvodnju ili je vodik osuđen na propast, ovaj rad može dati bolji uvid kako bi se odgovorilo na to pitanje. |