Abstract | Etično i društveno odgovorno poslovanje unazad nekoliko godina dobiva sve više na
značaju. Kompanije koje se u svom poslovanju vode etičnim promišljanjem i donošenjem
odluka, postižu bolje rezultate koji jamče uspjeh na tržištu. Stoga je tema ovog diplomskog
rada „Etično i društveno odgovorno poslovanje Podravke d.d.“ Kroz rad se teorijski i
pojmovno obrađuje etika, poslovna etika i društveno odgovorno poslovanje. Spomenuta
problematika sve je više prisutna, iz razloga što se javlja sve veći zahtjev od strane javnosti za
brigom o okolišu, zaposlenicima, ali i društvenoj zajednici.
Etika se kao znanost odnosi na proučavanje ljudskog ponašanja, a temelji se na
kriterijima moralnog vrednovanja. Spomenuti pojam su do sada mnogi autori pokušali
objasniti, a koliki je isti zapravo važan u poslovnom svijetu, govori i činjenica o nastanku
specifičnog pojma- poslovna etika. Poslovna etika označava ponašanje u poslovanju koje je u
skladu s moralnim pravilima. Ista se odnosi na sve aspekte poslovnih odnosa, od ponašanja
prema kupcima, dobavljačima i partnerima, pa sve do donošenja odluka od strateške važnosti.
Usko vezano je i društveno odgovorno poslovanje, koje isprepliće zadovoljenje interesa
poduzeća i interesa društva, uz vođenje brige o okolišu. Kako bi se ispitalo stanje u hrvatskim
kompanijama, kroz ovaj je rad izvedeno istraživanje koliko menadžeri Podravke d.d.
prepoznaju značenje i važnost društveno odgovornog poslovanja te da li njegova načela
primjenjuju u svakodnevnim privatnim i poslovnim odlukama.
Ovaj diplomski rad pridonosi obradi tematike, u teorijskom i praktičnom smislu. Prije
svega, svaki od pojmova obrađen je kroz dosadašnja istraživanja autora, nakon čega su
izneseni rezultati provođenja anketnog ispitivanja o društveno odgovornom ponašanju
menadžera Podravke d.d., a kao takvo može poslužiti i kao temelj za daljnja proučavanja. |