Abstract | Turizam se smatra jednom od najrelevantnijih „karika“ hrvatskoga gospodarstva. U
svakodnevnom govoru se lječilišni i zdravstveni turizam upotrebljavaju kao da su
sinonimi, no ove dvije specifične vrste turizma su diversificirane grane. Lječilini turizam je
podgrana zdravstvenoga turizma, koji je inače sam po sebi izuzetno širokoga pojma, te
obuhvaća različite turističke kategorije i aktivnosti koje su povezane sa sveukupnim
zdravljem čovjeka. Lječilišni turizam je grana koja ima vrlo važnu ulogu kroz cijelu
godinu, i nije vezana uz samu sezonalnost, te je bitan faktor uključivanja samih stručnjaka
kako bi se na mdoeran i kvalitetna način napravio iskorak u tom obliku turizma.
Republika Hrvatska je zemlja bogata prirodnim ljekovitim činiteljima, prirodnim
bogatstvima i ekološkim mogućnostima, kako u kontinentalnom dijelu, tako i na priobalju,
te na taj način direktno pogoduje razvoju zdavstvenog turizma, i svih njegovih grana, ali se
u cjelokupnoj ponudi još uvijek ne vide željeni rezultati i uz sve te prednosti, Hrvatska još
uvijek zaostaje za susjednim zemljama. Hrvatska ima potencijal, zbog blizine emitivnih
tržišta, prometne povezanosti, dobar marketing i kapitalne investicije da bude tržišni lider
lječilišnog turizma na Meditarnu, ali i u regiji. Hrvatski turizam ima duge tradicije
lječilišnih centara kao što su u Opatiji, Crikvenici, Varaždinskim Toplicama, Daruvarskim
Toplicama, Stubičkim Toplice, te ostalim lječilišnim mjestima. |
Abstract (english) | Tourism is considered to be one of the most important "links" of the Croatian
economy. In everyday speech health and health tourism is used as synonymous, but these
two specific types of tourism are diversified branches. Pediatric tourism is the backbone of
health tourism, which is by itself an extremely broad concept, and encompasses various
tourist categories and activities that are associated with overall human health. Spa tourism
is a branch that has a very important role throughout the year, and is not related to the
seasonality itself, and is an essential factor for involving the experts themselves in order to
make a step in the form of tourism in a good and quality manner.
The Republic of Croatia is a country rich in natural healing factors, natural
resources and ecological possibilities, both in the continental part and in the coastal area,
thus directly contributing to the development of healthy tourism and all its branches but the
entire offer still does not see the desired the results and all these advantages, Croatia is still
lagging behind in neighboring countries. Croatia has the potential, due to its proximity to
broadcasting markets, traffic connections, good marketing and capital investment, to be the
market leader in health tourism in the Mediterranean and in the region. Croatian tourism
has a long tradition of spa centers such as Opatija, Crikvenica, Varazdin, Darko, Stubičke
Toplice and other health resorts. |