Abstract | Razdoblje božićnih i novogodišnjih blagdana je dio godine kada se ljudi u velikoj mjeri
odlučuju na turistička putovanja. Opatija kao turistička destinacija, osim što je prepoznatljiva
po svom ljetnom turizmu, također predstavlja primamljivo odredište za mnoge turiste i u
ovom periodu godine. U vrijeme Adventa, Opatija raspolaže sa širokom ponudom koja se
temelji na mnoštvu zabavnog sadržaja, od kojih se svakako mogu izdvojiti atraktivno
klizalište, mnogobrojni koncerti, razne predstave i slično. Također, Adventu su svoju bogatu
gastronomsku ponudu prilagodili i ugostiteljski objekti koji nude široki asortiman
tradicionalnih jela i pića. Ponudu Opatije još dodatno upotpunjavaju mnogobrojni štandovi
koji su već uobičajeno pozicionirani na Mrkatu, kod Crkve Sv. Jakova, te na Slatini.
Prva adventska svijeća pali se četiri nedjelje prije Božića te se time označava početak
Adventa. Božićna putovanja mogu predstavljati duhovna putovanja kojima je glavni motiv
vjera, ali također to mogu biti i putovanja za turiste kojima primaran motiv nije vjera, već žele
uživati u adventskoj atmosferi koja je prepuna blještavila, lampica, šarenih ulica, okićenih
izloga, šopinga, itd. Iz tog razloga Advent se smatra jednim od omiljenih događaja kojemu se
mnogi turisti raduju te ga željno iščekuju.
Mnogobrojne svjetske destinacije prepoznale su ekonomski potencijal ovog dijela godine,
te su božićne običaje i resurse s kojima određena destinacija raspolaže upakirali u proizvod
poznat kao Advent s ciljem maksimiziranja turističke potrošnje. |