Abstract | Strateški problemi javnog zdravstva Primorsko-goranske županije (PGŽ) očituju se su u slaboj povezanosti te neujednačenoj kvaliteti i dostupnosti zdravstvene zaštite. Pokazatelji zdravlja su značajno bolji od nacionalnog prosjeka ali su u usporedbi s europskim prosjecima i dalje loši. Boljom suradnjom javnih i privatnih zdravstvenih ustanova osigurala bi se veća konkurentnost, niži troškovi, učinkovitija, dostupnija i kvalitetnija zdravstvena zaštita za sve stanovnike i turiste PGŽ. Promocijom Županije kao prepoznate destinacije za razvoj zdravstvenog, sportsko-rekreativnog i drugih oblika turizma olakšao bi se izlazak na inozemna tržišta dok bi se poticanjem razvoja dobrovoljnih zdravstvenih osiguranja rasteretilo javni sustav zdravstva.
Kako bi zdravstveni turizam PGŽ postao samoodrživ u današnjem izrazito konkurentskom poslovnom okruženju, ustanove koje se bave zdravstvenim turizmom trebale bi posvetiti dosta vremena i energije zaposlenika za ostvarenje svojih strateških ciljeva. Ti ciljevi su ugrađeni u misiji i viziji poslovanja javnozdravstvenih ustanova. Vodstvo organizacija treba iskoristiti te ciljeve, te edukacijom zaposlenika prikazati gdje žele vidjeti svoje ustanove u budućnosti.
Stoga je glavni cilj ovog rada definirati model za mjerenje ostvarenja ciljeva razvoja zdravstvenog turizma PGŽ. Metodom studija slučaja definira se rezultat ovog istraživanja odnosno ključni pokazatelji poslovanja, grupirani u 4 perspektive, koji omogućavaju operacionalizaciju strateških ciljeva razvoja zdravstvenog turizma PGŽ.
Sustavi koji mjere, prate i bilježe informacije o učinkovitosti poslovanja javnozdravstvenih ustanova su puni nedostataka. Osnovne mjere praćenja poslovanja su financijske naravi te prikazuju povijesne podatke, čime ne mogu usmjeriti kako će se organizacije ponašati u budućnosti. Balanced Scorecard (BSC) je model koji prevodi strategiju organizacije u ciljeve učinaka, mjera i inicijativa kroz uravnotežene perspektive. BSC ne gleda samo financijsko stanje organizacije već sagledava i poslovanje s aspekata kupaca, internih procesa te zaposlenika u pogledu učenja i rasta poduzeća. |
Abstract (english) | Strategic problems of Public Health of the Primorsko-goranska County (PGC) are poorly linked and unequal quality and availability of health care. Health indicators are significantly better than the national average but are still poor compared to European averages.
Better co-operation between public and private health institutions would ensure greater competitiveness, lower costs, more efficient, accessible and better quality health care for all residents and tourists of PGC. The promotion of the County as a recognized destination for the development of health, sports and recreational and other forms of tourism would facilitate the emergence of foreign markets, while the promotion of the development of voluntary health insurance would relieve the public health system.
In order to make PGC health tourism sustainable in today's highly competitive business environment, healthcare institutions should dedicate enough time and energy to achieving their strategic goals. These goals are embedded in the mission and vision of public health institutions. Leadership organizations should take advantage of these goals and educate employees to show where they want to see their institutions in the future.
Therefore, the main goal of this work is to define a model for measuring the achievement of the goals of development of health tourism in PGC. The method of case studies defines the result of this research, i.e. key performance indicators, grouped in 4 perspectives, which enable the operationalization of the strategic goals of the development of health tourism in the PGC region.
Systems that measure, monitor and record information on the efficiency of public health care operations are full of disadvantages. Basic business monitoring measures are financial in nature that displays historical data, so they cannot direct how organizations will behave in the future. The Balanced Scorecard (BSC) is a model that translates the organization's strategy into the goals of impacts, measures and initiatives through a balanced perspective. The Balanced Scorecard is not just looking at the financial state of the organization, but it also uses customer information, internal processes, employees, learning and growth. |