Abstract | Grad Opatija svoju turističku povijest vezuje uz izgradnju ljetnikovca Iginija Scarpe 1844.
godine, Ville Angioline. Povoljna klimatska obilježja prepoznaju Južne željeznice za
izgradnju Opatije u destinaciju zdravstvenog turizma. Vizija turističkog razvoja grada Opatije,
međutim, nije praćena u drugoj polovici 20. stoljeća, već se Opatija pretvara u odmorišnu
destinaciju u skladu s tadašnjom politikom razvoja masovnog turizma. No, promjene trendova
na globalnom turističkom tržištu, zastarijevanje proizvoda grada Opatije i pad turističkog
prometa, ukazali su na potrebnu razvoja, uz odmorišni turizam, selektivnih oblika turizma, za
koje grad Opatija ima realne potencijale. Pri tome se naglasak stavio na zdravstveni i
kongresni turizam. Kongresni turizam ima vrlo nisku razinu sezonalnosti, s gotovo
ravnomjerno raspoređenom kongresnom aktivnosti tijekom cijele godine. Upravo zbog te
karakteristike kongresnog turizma, grad Opatija vidi svoju priliku u produljenju turističke
sezone. Naime, većina turističkog prometa odmorišnih gostiju odvija se tijekom ljetne sezone,
i to u srpnju i kolovozu. Rad se temelji na primarnim i sekundarnim izvorima istraživanja. Uz
teorijske spoznaje o značajkama kongresnog turizma i njegovom značaju za cjelogodišnje
poslovanje turističke destinacije, u radu je provedeno istraživanje kojim se nastojalo ukazati
na važnost koju razvoj kongresnog turizma ima za produljenje turističke sezone grada
Opatije. Grad Opatija posjeduje kongresnu infrastrukturu, a uz prirodne atraktivnosti može se
pozicionirati kao kongresna destinacija na globalnom turističkom tržištu. Kombiniranjem
različitih oblika turizma: odmorišnog, kongresnog i zdravstvenog, grad Opatija vidi svoju
budućnost kao turističke destinacije u čijem fokusu je sam gost i zadovoljenje njegovih
potreba u skladu s prisutnim trendovima. |