Abstract | Ekonomski stručnjaci odnos između turizma i terorizma objašnjavaju modelom koji kaže
kako terorističkih napada nema tamo gdje je turizam slabo razvijen, ulaganja u turizam rastu,
a s razvojem turizma zemlja postaje atraktivnija teroristima koji na smanjenje investicija
utječu terorističkim napadima. Smanjenjem investicija i broja turista, smanjuje se i broj
terorističkih napada, te je zemlja opet na početku kruga. Države svijeta, pogotovo razvijene,
ulažu u turizam, te je samim time napad na turizam okarakteriziran kao napad na samu
državu. Značajni prihodi se u mnogim zemljama ostvaruju upravo u području turizma, dok
teroristički napadi te iste prihode značajno smanjuju. Odluke turista da ostanu kod kuće ili da
se ipak odluče za posjet i odabir sigurnije destinacije znače jako velike gubitke za cijelu
industriju zemlje koja je izložena terorističkim napadima.
Ono što terorizam čini u turizmu je stvaranje slike nesigurne destinacije, što ima izravan
utjecaj na pad broja turista i promjene u turističkim kretanjima. Terorizam se naročito može
odraziti na turističku potrošnju svake zemlje, pa tako i Hrvatske. Isti naravno ima negativan
utjecaj na turističku potrošnju zemlje jer se sa postojanjem stupnja terorizma u nekoj zemlji
smanjuje i mogućnost dolazaka turista u tu destinaciju, a samim time pada i turistička
potrošnja. Iz tog će se razloga u ovom radu istražiti utjecaj turizma na turističku potrošnju
Republike Hrvatske. |
Abstract (english) | The relationship between tourism and terrorism is explained by economic experts using a
model that says that in countries where tourism is underdeveloped, there are no terrorist
attacks, investments in tourism are increasing, and with the development of tourism, the
country becomes more attractive to terrorists who have an impact in reducing investment.
Investments and the number of tourists are decreasing, as well as the number of terrorist
attacks, and the country is at the beginning of the round again. The countries of the world,
especially the developed ones, are investing in tourism, so an attack on tourism IS an attack
on the country itself. In many countries, significant revenues are generated precisely in
tourism, and terrorist attacks reduce those revenues significantly. Tourists' decisions to stay at
home or to choose a safer destination actually mean big losses for the industry of a country
suffering terrorist attacks.
What makes terrorism in tourism is the creation of an image of an unsafe destination, which
has a direct effect on reducing the number of tourists and changing tourist trends. Terrorism
can especially affect the tourist consumption of every country, including Croatia. Of course,
the same has a negative impact on the tourist consumption of the country, because with the
existence of a degree of terrorism in a country, the possibility of tourist arrivals in that
destination decreases, and thus the tourist consumption decreases. Therefore, this paper will
explore the impact of tourism on tourism expenditure of the Republic of Croatia. |