Abstract | Jedna od mnogobrojnih definicija pojma poduzetništva koja određuje poduzetništvo kao “viši
stupanj sposobnosti da se participira i uoči izvanredna prilika za mogući poslovni uspjeh kao i
poduzetnička odlučnost da se uđe u akciju i kada je poduzetnički rizik izuzetno visok”, upućuje
da poduzetništvo uključuje kreativnost, inovacije, uporan rad, rizik, znanje, obrazovanje,
procjenu, predviđanje, planiranje, energiju, moral, motiv i smjelost. Iako se čini da se o
poduzetniku i poduzetništvu sve reklo i napisalo, smatrase da je to jednostavno nemoguće, jer
poduzetništvo kao pojam nije moguće dovoljno obuhvatiti, nije moguće dovoljno odrediti,
analizirati i ocijeniti, zbog toga što je svaki poduzetnički pothvat na određeni način specifičan,
što je svaki poduzetnik “drugačiji”, što je svaki individualni plan drugačiji, a osim toga, svaka se
poduzetnička aktivnost zbiva u drugačijem političkom, ekonomskom, pravnom i kulturnom
okruženju.
Nijedan poduzetnik ne djeluje sam. Oni moraju djelovati i raditi zajedno sa svojim suradnicima i
resursima kako bi realizirali svoje poslovne namjere, a upravo takav sustav djelovanja odnosno
suradnje naglašava potrebu povezivanja poduzetnika i osobito, malih poduzeća. Mala i srednja
poduzeća potencijalni su izvori stvaralačke energije koja može doprinijeti hrvatskom
gospodarstvu. Upravo takva poduzeća otvaraju većinu radnih mjesta. Brza prilagodba i
sposobnost brzog odgovora na promjene gospodarskih prilika, poduzeća čine dragocjeni segment
gospodarstva.U Republici Hrvatskoj ne nedostaje poduzetničke inicijative, duha i želje za
uspjehom. Naravno, poduzetnicima bi trebalo pružiti potpru za njihove ideje do realizacijskog
pothvata jer njihov osobni uspjeh generira i korist cijelom društvu. Veliki broj poduzetnika ulazi
u poduzetničke aktivnosti zbog nekih životih situacija u kojim su se našli, a ne zbog prilika koje
se mogu iskoristiti.
Cilj ovoga rada je naglasiti važnost malog gospodarstva u daljnjim nastojanjima Republike
Hrvatske da postane dio jedinstvenog europskog tržišta. Neupitno je kako svoju prednost
Hrvatska treba tražiti upravo u sposobnim malim poduzećima, koja se zbog svoje fleksibilnosti
mogu vrlo brzo prilagođavati zahtjevima specifičnog tržišta Europske unije. Upravo Europska
unija se temelji na malom poduzetništvu kao nositelju gospodarskog rasta i razvoja. Najveću
važnost u ovome radu se pridaje kako bi utjecalo poslovno udruživanje malih poduzeća u
području školjkarstva na poluotoku Pelješcu. Također, cilj ovog rada je ispitati kako poduzetnici
svladavaju prepreke u svom radu, koje su najveće prepreke za svoj napredak, koji su to prioriteti
za stvaranje povoljne poslovne okoline itd. Ispitivanje sam proveo anketnim upitnikom koji su
ispunili poduzetnici koji se bave školjkarstvom. |