Abstract | U današnjem, dinamičnom poslovnom svijetu, kao jedna od bazičnih i osnovnih
menadžerskih funkcija, organizacija predstavlja temelj uspješnog poslovanja. Ona neupitno
utječe na sve elemente i faktore cjelokupnog poslovanja, u jednom hotelskom poduzeću.
Kako i sama organizacija obuhvaća upravljanje i ljudskim potencijalom, evidentno je kako se
vezuje i za motivaciju i zadovoljstvo zaposlenika. S obzirom na kompleksnost tematike o
organizaciji, njenim podjelama i vrstama, dolazi do potrebe pa čak i nužnosti za prethodnim
razumijevanjem svih ostalih elemenata, koji se vezuju uz organizaciju. Tek kada se
organizacija u potpunosti oformi te kada funkcionira u svrhu boljitka poslovanja, može se
raditi na kvalitetnom podizanju motivacije i zadovoljstva zaposlenih. Izučavanje i shvaćanje
teorija motivacije, a posebno razumijevanje za svakog zaposlenika, kao individualne,
specifične jedinke, dovodi do uspješnih praktičnih primjena teorijskog znanja. Cjelokupna
problematika istražena je na bazi nezavisnih hotela, u odnosu na hotelske lance, što danas čini
najveći i najdominantniji dio u hotelskoj industriji. Pretpostavka da postoje određena
odstupanja u istraživanju utjecaja organizacije na motivaciju i zadovoljstvo zaposlenih, u
nezavisnim hotelima u odnosu na hotelske lance, uvrđena je i objašnjena ovim diplomskim
radom. Cilj rada je identificirati i objasniti utjecaje koje organizacija ima na motivaciju i
zadovoljstvo zaposlenika, kao i utvrditi trenutni stupanj motivacije i zadovoljstva kod
zaposlenika u hotelijerstvu. |