Abstract | U suvremenom poslovanju ključno je biti upoznat sa svjetskim trendovima poslovanja, koristiti
ih u svrhu održavanja visoke kvalitete usluge koju pružamo svojim klijentima te ostvarivanja
prednosti nad konkurencijom. Jedna od većih promjena nastala je na području formiranja cijena
gdje se omogućilo da se cijene preko interneta lako prilagođavaju u stvarnom vremenu (Abrate
i Viglia, 2016). Za razliku od slučajeva internetske prodaje gdje se dinamičko formiranje cijena
zasniva na segmentaciji tržišta, vjernosti kupaca i njihovom prošlom potrošačkom ponašanju
(Abrate i Viglia, 2016), u ugostiteljstvu i hotelijerstvu se koristi tehnika upravljanja prihodima
kojom se cijene prilagođavaju ovisno o potražnji u datom trenutku.
Upravljanje prihodima je složeni sustav sastavljen od brojnih alata i tehnika za
maksimizaciju prihoda i poboljšanje poslovanja. Ono omogućava da se odluke donose
pravovremeno te da su potkrijepljene dokazima i podacima. U hotelskome poslovanju je
upravljanje prihodima najbolje prikazano kao sposobnost prodaje prave sobe ili aranžmana
pravome gostu po pravoj cijeni u pravome trenutku putem pravog kanala prodaje pritom
uzimajući u obzir probleme koji najčešće otežavaju poslovanje hotela, npr. velike oscilacije u
potražnji tijekom godine te problemi fiksnog kapaciteta s fiksnim troškovima. Iako se kao ideja
takav način poslovanja koristi od pojave ugostiteljstva i hotelijerstva, tek se tijekom
sedamdesetih godina prošlog stoljeća javlja pod imenom pod kojim ga mi znamo kao produkt
razvoja avionske industrije koja je kroz strategije kontrole kapaciteta i prebukiranosti nastojala
maksimizirati prihode. Upravljanje prihodima, ili revenue management, uključuje niz internih
i eksternih mjera iz različitih disciplina kojima menadžeri ocjenjuju rezultate poslovanja. Radi
lakše implementacije tehnike upravljanja prihodima na tržištu se pojavljuju brojni revenue
management računalni programi, a neki od hotela razvijaju i vlastite.
Koncept upravljanja prihodima se u domaćem hotelijerstvu pojavljuje tek odnedavno kao
reakcija na dinamične događaje na tržištu. Iako upravljanje prihodima ima mnogo potencijala,
oni se ne iskorištavaju u potpunosti te rijetko koje domaće hotelsko poduzeće koristi sve što
takav sustav poslovanja nudi. Jedno od hotelskih poduzeća koje je, ugledajući se na svjetske
trendove, uspješno implementiralo aktualne sustave poslovanja, uključujući upravljanje
prihodima, jest Valamar Riviera d.d. Korištenjem internih i eksternih mjera, koje ćemo
detaljnije opisati u daljnjem tekstu, grupacija Valamar Riviera d.d. već godinama slovi kao
sinonim za uspješno vođenje i poslovanje na području Hrvatske, a i šire. |
Study programme | Title: Business Administration in Tourism and Hospitality Management; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management, Entrepreneurship in Tourism and Hospitality; Tourism Management; Hospitality Management; International Tourism and Hospitality Management Course: Hospitality Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |