Abstract | Turizam se mijenja i razvija iz godine u godinu, a s njim se mijenjaju i navike gostiju.
Suvremeni gost svjestan je svojih prava i zna što želi i treba dobiti. Kao odgovor pružatelja
usluga smještaja javlja se upravljanje prihodima. Upravljanje prihodima relativno je nov
pojam u hotelijerstvu gdje se javlja u posljednjih desetak godina, a u avio industriji postoji
od osamdesetih godina prošloga stoljeća, u obliku Yield menadžmenta. Cilj upravljanja
prihodima je maksimiziranje profita prodavanjem svake raspoložive sobe za što veću cijenu,
po što nižim troškovima, a da se pritom ne ošteti gosta.
Cilj ovog završnog rada je upoznati čitatelja s pojmom upravljanja prihodima kroz
teorijski i praktični dio, te s alatima i instrumentima koji se koriste kako bi se isto provelo. U
teorijskom dijelu definiran je pojam upravljanje prihodima pomoću njegove povijesti,
nastanka i posebnosti primjene u hotelijerstvu. Opisati će se suvremeni načini pristupa
potencijalnim gostima, ali i ponašanje hotela prema konkurenciji. Istaknuti su načini mjerenja
uspješnosti hotelskog poslovanja kojima se menadžment upravljanja prihodima koristi. Kroz
posljednje poglavlje teorijskog dijela prikazana je praksa upravljanja prihodima u
hotelijerstvo kroz definiranje strategija kojima menadžment pokušava upravljati vremenom,
cijenama i prostorom.
U svrhu praktičnog dijela završnog rada provedeno je istraživanje na prostoru grada
Splita, drugog najvećeg grada u Republici Hrvatskoj i jednom od njezinih glavnih nositelja
turizma. Istraživanje je provedeno promatranjem uzorka od sedam istaknutih hotela,
nositelja smještajne ponude grada Splita. Promatrano je njihovo ponašanje i upravljanje
cijenama na tri distribucijska kanala, na OTA kanalima Booking.com i Expedia te na vlastitoj
web stranici objekta koja je predstavnik direktne prodaje. Na svakom distribucijskom kanalu
promatrane su po četiri vrste smještajnih jedinica i dvije vrste cjenika s uključenim doručkom,
različitih po fleksibilnosti uvjeta otkazivanja rezervacije. Istraživanje je temeljeno na
promatranju tri datuma boravka, noćenje na Uskrs, odnosno 12.4.2020. kao predstavnik
predsezone, noćenje 5.6.2020. kao predstavnik početka sezone, te noćenje 7.8.2020. kao
predstavnik perioda najviše turističke potražnje u Splitu. Cijene promatrana tri datuma
boravka bilježene su svakih 15-30 dana od kraja prosinca 2019. godine do sredine srpnja
2020.. Rezultati navedenog istraživanja slikovito su prikazani pomoću linijskih i stupčastih
grafikona i na kraju komentirani. U praktičnom dijelu završnog rada prikazane su istaknute
zanimljivosti istraživanja po svakome hotelu pojedinačno, a u zadnjem poglavlju napisana
je diskusija o svim promatranim hotelima skupa koji predstavljaju cjelinu grada Splita. |
Study programme | Title: Business Economics in Tourism and Hospitality; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management,, Event and Leisure Management, OPATIJA Course: Hospitality Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |