U djelatnosti turizma i hotelijerstva, s neprekidnim proizvodno-uslužnim procesom, utjecaj informacijske tehnologije očituje se prvenstveno u mijenjanju organizacijske strukture, procesa upravljanja i rukovođenja i kvalitetnom pružanju usluga s ciljem zadovoljenja potreba turista-potrošača. Nagli razvoj informacijskih tehnika i tehnologija, izazvao je radikalne promjene u filozofiji projektiranja, izgradnje i funkcioniranja informacijskih sustava. Izgradnja suvremenih informacijskih sustava postaje neusporedivo kompleksnija i teža u odnosu na tradicionalistički, parcijalni pristup i zahtjeva primjenu novih metoda i ovladavanje novim znanjima. Takvi sustavi postaju sve pristupačniji i jednostavniji korisniku, ali sve kompleksniji informatičkim profesionalcima. Menadžerska uporaba informacijske tehnologije zahtijeva sve veću sustavnost, ozbiljnost i odgovornost u donošenju odluka. Pri tome će analiza informacijskih potreba omogućiti menadžmentu definiranje opsega, strukture, sadržaja i vremenske frekvencije informacija potrebnih za upravljanje i rukovođenje. U samom pristupu izgradnji i razvoju hotelskog informacijskog sustava, potrebno je odrediti prioritetna područja informatizacije, vodeći pri tome računa o specifičnostima hotelijerstva. Oblici elektroničkog poslovanja s najboljim učincima jesu elektronički marketing (e-marketing), elektroničko trgovanje (e-commerce, telecommerce), elektroničko bankarstvo (e-banking, telebanking), elektroničke burze (e-bourses, e-exchanges), te računalni rezervacijski sustavi (CRS). U turizmu i hotelijerstvu danas najviše do izražaja dolazi primjena elektroničkog poslovanja u kontekstu svakodnevnog uobičajenog poslovanja, te elektroničkog marketinga u najširem smislu riječi.