Abstract | Turizam je jedan od najvažnijih ekonomskih sektora u svijetu, a posebice u Hrvatskoj. Turizam Republike Hrvatske ima veliki udio u BDP-u i zapošljava veliki broj ljudi te zbog toga čini jako važan gospodarski sektor. Ključ brze integracije RH u svjetske ekonomske tokove i društvo su prirodne ljepote, raznolikosti i kultura, te jako povoljan geografski položaj. Svake godine turističko tržište postaje sve dinamičnije i ima sve veći stupanj konkurentnosti pa je zbog toga nužno kontinuirao praćenje i evaluacija turističke ponude. Također je bitno dostići i održavati standarde ponude, te postaviti nove razvojne ciljeve u svrhu poboljšanja ponude i kvalitete. Jedni od najvažnijih ciljeva su produžavanje turističke sezone, odnosno smanjenje sezonalnosti, te stvaranje turističkih proizvoda koji bi na kvalitetniji način zahvatili više tržišnih segmenata. U postizanju kvalitetnog razvoja i ponude nužno je uspostaviti ravnotežu u razvoju na svim razinama lokalne, regionalne i nacionalne razine. Svi sudionici koji su dio turističke ponude neke destinacije prvenstveno moraju zadovoljiti potrebe turista kroz marketinške aktivnosti, a to podrazumijeva konstantno praćenje i prilagođavanje ponude prema željama i potrebama turističkog segmenta koji se želi privući. Istraživanjem se prikupljaju informacije za razvoj turističkih destinacija ponajprije zbog unapređenja kvalitete atributa turističke ponude destinacije i stvaranja prepoznatljivog brenda te destinacije.
Cilj ovog rada je analizirati turističku ponudu grada Vinkovaca, sve nedostatke i prednosti koje posjeduje kao destinacija i na taj način dati doprinos razvoju i poboljšanju kvalitete turističke ponude. Istraživanje provedeno na području grada Vinkovaca ima za cilj istražiti i utvrditi sve resurse koji djeluju kao turistička atrakcija, njihov značaj i doprinos turizmu. Cilj je, također, i prikazati u kojoj mjeri i na koji način se iskorištavaju potencijali koje grad posjeduje. Kao najstariji grad u Europi, Vinkovci predstavljaju mjesto na kojem se kontinuirano živi već 7000 godina. Dugoročna naseljenost poput ove čini Vinkovce mjestom brojnih kultura koje su se izmjenjivale, te otvara mogućnost korištenja i prezentiranja mnogobrojne baštine današnjim turistima. Analiza manifestacija dat će uvid u to koliko se truda ulaže i koji su krajnji rezultati u predstavljanju Vinkovaca kao kulturne atrakcije. Jedan od problema koji će se analizirati je i smanjenje turističke posjećenosti grada Vinkovaca zbog slabog marketinga i na koji način se može probuditi svijest stanovništva o zaštiti kulturnih i povijesnih spomenika. Kroz strateške dokumente na razini grada Vinkovaca i na razini Vukovarsko- srijemske županije, prikazat će se mogućnost razvoja dosadašnjih atrakcija i mogućnost razvoja novih, a sve s ciljem određivanja stupnja razvoja turizma i upravljanja istim. U radu je provedeno i empirijsko istraživanje kojem je cilj utvrđivanje stupnja zadovoljstva lokalnog stanovništva i njihov stav prema trenutnom upravljanju turizmom u Vinkovcima. Za potrebe empirijskog istraživanja korišten je anketni upitnik kojeg su popunjavali lokalni stanovnici, a sva pitanja postavljena su na način da ispitaju zadovoljstvo stanovnika, te saznaju njihov stav, primjedbe i moguće ideje za daljnji razvoj. |
Abstract (english) | Tourism is one of the most important economic sectors in the world, especially in Croatia. Tourism in Croatia has a large share in GDP and employs a large number of people which is why it is a very important economic sector. The key to the rapid integration of the Croatia into world economic trends and society is its natural beauty, diversity and culture, as well as its very favorable geographical position. Every year, the tourist market becomes more dynamic and has an increasing degree of competitiveness, so it is necessary to continuously monitor and evaluate the tourist offer. It is also important to reach and maintain supply standards and set new development goals in order to improve quality. One of the most important goals is to extend the tourist season and to create products that would capture more market segments. In achieving quality development it is necessary to establish a balance in development at local, regional and national levels. All participants in the tourist offer of a destination must primarily meet the needs of tourists through marketing activities, and this means constantly monitoring and adjusting the offer according to the wishes and needs of the tourist segment that wants to be attracted. The research gathers information for the development of tourist destinations primarily due to the improvement of the quality of the tourist offer in the destination and the creation of a recognizable brand of that destination.
The goal is to analyse the tourist offer in Vinkovci, all the disadvantages and advantages it has as a destination and contribute to the development and improvement of the quality of the tourist offer. The research conducted in the area of the city of Vinkovci aims to investigate and determine all the resources that act as a tourist attraction, their importance and contribution to tourism. The aim is also to show to in what way the potentials are being exploited. As the oldest city in Europe, Vinkovci is a place where people have lived continuously for 7000 years. Long-term population like this makes Vinkovci a place of many cultures and opens the possibility of using and presenting historical heritage to today's tourists. The analysis of the events will provide insight into how much effort is being invested and what are the end results in presenting Vinkovci as a cultural attraction. One of the problems that will be analyzed is the reduction of tourist attendance in the Vinkovci due to poor marketing and how to raise public awareness about the protection of cultural and historical monuments. For the purposes of empirical research a survey questionnaire was used which was filled out by local residents. All questions were asked in a way to examine the satisfaction of residents and find out their attitude, comments and possible ideas for further development. |