Abstract | Trend koji obilježava današnja turistička tržišta je nagla sklonost promjenama. Postoje turistički proizvodi za kojima je danas potražnja velika, no zbog promjenjivosti trendova na turističkim tržištima, to ne mora značiti da će za tim istim proizvodima potražnja biti ista u budućnosti. Pod takvim uvjetima, hoteli moraju znati kada i na koje tržište plasirati svoj proizvod, a upravo istraživanje ciljnih i potencijalnih turističkih tržišta je zadatak hotelskog odjeljenja marketinga. Kako bi hotel bio konkurentan na današnjem turističkog tržištu, mora svoj turistički proizvod pravovremeno plasirati na tržište, onom segmentu tržišta kojem će taj proizvod biti privlačan.
Cilj ovoga rada je utvrditi koliku važnost u hotelskom poslovanju nosi praćenje i alokacija troškova marketinga, koliku vrijednost hotelu nosi odjeljenje marketinga, te istražiti praksu praćenja i alokacije troškova marketinga u hrvatskom hotelijerstvu. Putem upitnika u obliku intervjua, ispitano je pet hotelskih lanaca, te se u dobivenim rezultatima može iščitati važnost upravljanja troškovima marketinga, kao i rezultate koji se dobivaju ulaganjem u marketing, te kako se analizom rezultata poslovanja marketinga mogu raditi planovi za budućnost.
U današnje vrijeme, upravljanje troškovima je od velike važnosti, te služi kao mjerilo razlike između očekivanih i ostvarenih troškova, te kao pokazatelj uspješnosti poslovanja. Kroz godine su se razvijali brojni sustavi praćenja i alokacije troškova, putem kojih marketing menadžeri mogu prikupiti sve potrebne informacije, rezultate i podatke o troškovima i prirodi troškova, te analizom istih može pravovremeno reagirati na promjene tržišta te prilagoditi poslovanje hotela trenutnim trendovima turističkog tržišta. |