Abstract | Odjel hrane i pića ima ključu ulogu u ugostiteljstvu jer izravno zadovoljava potrebe i očekivanja gosta. Kako bi se osigurala dosljedna kvaliteta, učinkovitost i samo zadovoljstvo gosta, odjel hrane i pića se uvelike oslanja na primjenu standarda i operativnih procedura. Ove procedure služe kao detaljan priručnik u kojemu se opisuju specifični zadaci, procesi, ali i odgovornosti potrebne za razne aspekte pružanja usluge hrane i pića, uključujući pripremu u kuhinji, posluživanje u restoranu, baru i bankete.
Standard je definiran kao propis kako bi nešto trebalo izgledati i što treba sadržavati. Standardizacija u ugostiteljstvu odnosi se na proces uspostavljanja i provedbe jedinstvenih praksi, postupaka i mjerila kvalitete u različitim aspektima ugostiteljskog poslovanja. Samo slijedeći standardizirane procedure, odjel može održati dosljednost u kvaliteti, usluzi i ukupnom iskustvu gosta.
Jedna od primarnih prednosti primjene standarda i operativnih procedura je osiguranje sigurnosti i higijene hrane i pića. Uspostavljene procedure za pripremu, skladištenje, rukovanje i na samom kraju posluživanje hrane, trebaju slijediti svi djelatnici odjela kako bi se osigurali standardi sigurnosti.
Primjena standarda i operativnih procedura povećava operativnu učinkovitost. Uspostavom jasnih smjernica i metoda za različite zadatke, pojednostavljuje se tijek rada i optimizira korištenje resursa. Učinkovitost u pripremi hrane, uslugama i upravljanju zalihama dovodi do bržeg vremena obrade, smanjenog rasipanja i poboljšane profitabilnosti.
Gosti imaju određena očekivanja kada je u pitanju kvaliteta hrane, okus, prezentacija i usluga. Stoga je bitno da djelatnici budu obučeni prema uspostavljenim standardima, kako bi mogli učinkovito obavljati svoje dužnosti.
Za primjer je izabran hotel Radisson Blu Resort Split, a neki od standarda koji će se analizirati su dužnosti kod otvaranja restorana, pozdravljanje i ispraćaj gosta, predstavljanje jelovnika, room service i ostali. |