Abstract | Poslovna etika jedan je od novijih pojmova ove tematike, a njezin značaj i utjecaj u poslovnom se svijetu današnjice može svrstati u vrlo važan dio poslovanja općenito. Poslovna se etika sve više gleda kao posebna dimenzija od koje imaju koristi ne samo menadžeri poduzeća, već i njegovi zaposlenici te okolina. Obzirom na sve veću konkurenciju na tržištu, neophodno je upoznati i znati primijeniti poslovnu etiku na zadovoljavajućoj razini. Shodno tomu, tema ovog diplomskog rada je “Poslovna etika kao čimbenik zadovoljstva zaposlenika tvrtke TIM ZIP d.o.o. uoči pandemije Covid 19.” Kroz rad se teorijski i pojmovno određuje poslovna etika, doba globalne moralne krize te pandemija Covid 19, a ujedno i najvažnije, utjecaj etike na zaposlenike spomenutog poduzeća.
Glavni cilj svakog posla jest zaraditi što više, odnosno osigurati maksimalan mogući profit. Međutim, moć, pozicija i novac u suvremenom su svijetu predstavljeni kao glavni pokazatelji uspjeha, a upravo se poslovna etika pokušava suprotstaviti takvom stajalištu. U ovoj je problematici jako važna spoznaja činjenja dobrog za društvo i zajednicu pa se stoga mora uzeti u obzir širina shvaćanja poslovne etike i njezinih učinaka. Sve se više govori o svjesnosti ljudi o okolišu, svjesnosti ljudskih, morlanih vrijednosti kako u životu općenito, tako i u poslovnom svijetu. Koliko je sama etika važna u poslovanju, govori činjenica nastanka pojma “poslovna etika“ te interes ljudi za sve većim promicanjem takve etike na razini poslovnih poduzeća i šire.
Kako bi se ispitalo zadovoljstvo djelatnika poslovnom etikom u jednoj hrvatskoj kompaniji, kroz ovaj se rad, uz teorijski dio, istraživalo prepoznavanje važnosti, poznavanje načela te način primjene poslovne etike kao glavnih motivacijskih faktora djelatnika. Ovaj se diplomski rad temelji na obradi teme kroz teorijsko, ali i empirijsko istraživanje. Prvenstveno, fokus je stavljen na dosadašnja istraživanja raznih autora, nakon čega su predstavljeni rezultati anketnog ispitivanja o zadovoljstvu poslovnom etikom djelatnika tvrtke TIM ZIP d.o.o. prije pandemije Covid 19, uspoređenih s trenutnim zadovoljstvom, tijekom pandemije. Kao takav, rad može poslužiti kao temelj za daljnja proučavanja. |