Abstract | Marketinški stručnjaci u vrijeme koncepcije marketinga usmjerene na potrošača moraju znati kako potrošači razmišljaju, što osjećaju, kako se ponašaju, te kako na njihove stavove o kupnji utječu stečene spoznaje i djelovanje okruženja. Predmet proučavanja ponašanja potrošača jesu uzroci određenih ponašanja i reakcije potrošača vezane uz razmjenu i zadovoljavanje potreba, odnosno proučavanje načina na koji potrošači odabiru, kupuju, koriste robu ili usluge u svrhu zadovoljavanja vlastitih potreba i želja.
Fokus istraživanja nije potrošnja, nego ponašanje u procesu kupnje, korištenja i odbacivanja proizvoda. Ponašanja potrošača temeljena su na čimbenicima koji ih determiniraju, a ogledaju se u društvenom i kulturnom utjecaju, te unutarnjim utjecajima pojedinca koji se očituju kroz njihove stavove, preferencije, motive i očekivanja. Objekt istraživanja u radu jesu potrošači u Republici Hrvatskoj, te njihovi stavovi i ponašanja u vrijeme gospodarske krize koja se značajno odrazila na spremnost potrošača na kupovinu.
Uzimajući u obzir stanovništvo, gospodarsku krizu i indeks povjerenja potrošača, marketinški i ekonomski stručnjaci tvrtki koje posluju na tržištu Republike Hrvatske moraju temeljiti svoje aktivnosti na stavovima potrošača glede potrošnje i na njihovom povjerenju u institucije i poslovne subjekte. Cilj je da svojim propagandama i promocijama, nastoje podići raspoloženje kupaca, nagovoriti ih na kupnju, a kvalitetom proizvoda/usluge ispuniti očekivanja potrošača i tako utjecati na povećanje ukupnog povjerenja potrošača, uvjeravajući ga da nije uzalud potrošio svoj novac. |
Study programme | Title: Business Economics in Tourism and Hospitalit; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management,, International Tourism and Hospitality Managemen, Event and Leisure Management Course: Hospitality Management, Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |