Abstract | Istraživanjem provedenim kroz ovaj završni rad dani su teorijski okviri društveno
odgovornog poslovanja, a na čijim je standardima i načelima potrebno graditit daljnji razvoj
hotelske industrije, posebice uzevši u obzir razvoj kvalitete iste. Također, kroz ovaj rad dan je
osvrt na primjere dobre prakse društveno odgovornog poslovanja hotelskih lanaca Four Seasons
i Valamar. Baveći se problematikom teorijskih osnova društveno odgovornog poslovanja može
se istaknuti kako je ono od strateške važnosti za sva poduzeća, a posebice ona hotelska te kako
svoj fokus daje doprinosu zajednici i okolišu u kojem djeluje, kao i svim interesnim dionicima,
a sve bez zakonske prisile. Međutim, implementacija ovog sustavu u poslovanje ne donosi
dobrobit samo interesnim dionicima, već i samom poduzeću koje na taj način kreira
konkurentsku prednost za sebe na turističkom tržištu. Konkurentnost se odlikuje spremnošću
na brze odluke i promjene u poslovanju koje su najčešće potaknute promjenama i trendovima
na tržištu koji su izrazito nepredvidljivi, ali i stalni, a odgovor na promjene mora biti stalna
inovacija i unaprjeđenje kvalitete.
Kvaliteta je jedan od glavnih čimbenika koji se gledaju prilikom izbora kupnje
proizvoda ili usluga te u velikoj mjeri služi za zadovoljenje želja i potreba potrošača, kao i za
stvaranje dodatne vrijednosti i pozicioniranje u svijet potrošača. Implementacija sustava TQM
kao kontinuiranog procesa unaprjeđivanja kvalitete ima pozitivan utjecaj na razvoj DOP-a u
poduzeću te su prednosti koje donosi TQM jednake kako i prednosti koje donosi DOP, stoga se
primjena načela DOP-a mora uvrstiti u početnu strategiju razvoja poduzeća i u sve njezine
korake. Nadalje, nužno je istaknuti ISO standard, a posebice ISO 26000 i SA 8000 koji su usko
povezani uz društveno odgovorno poslovanje. Navedeni standardi služe kao smjernice za
poboljšanje poslovanja, a u skladu s definicijom DOP-a. Standardizacija je neizostavan proces
koje poduzeće mora prihvatiti i posvetiti mu se, njegujući svoja vlastita načela i principe.
Također, u zaključnim razmatranjima potrebno je istaknuti kako se kroz teorijsko istraživanje
dane tematike, ali i na temelju primjera dobre praske može potvrditi temeljna znanstvena
hipoteza postavljena na početku ovog rada, kao i pomoćne hipoteze.
Istraživanjem praktičnih primjera kroz ovaj rad dokazano je kako hotelski lanci Valamar
i Four Seasons u svojem poslovanju koriste standarde i načela društveno odgovornog
poslovanja, a to su ujedno i svjetski poznati brendovi koji se iz godine u godinu šire i
unaprjeđuju svoje poslovanje, ostvarujući pritom najvažniji cilj poslovanja – profit. Navedenim je dokazano kako implementacija društveno odgovornog poslovanja uistinu donosi prednosti
za poduzeće, a istom poduzeće donosi benefite za sve interesne dionike. |
Study programme | Title: Business Economics in Tourism and Hospitality; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management, Tourism Management; Hospitality Management; International Tourism and Hospitality Management; Event and Leisure Management, Menadžment u hotelijerstvu; Hospitality Management Course: Hospitality Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |