Abstract | Pandemija COVID-19 imala je značajan utjecaj na turističku industriju, posebno u Europi, koja
je jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u svijetu. Pandemija je uzrokovala značajan
pad turističkih dolazaka i potrošnje, kao i rašireno otkazivanje letova, hotelskih rezervacija i
drugih aktivnosti povezanih s putovanjima. Kao rezultat toga, mnoga turistička poduzeća,
posebno mala i srednja poduzeća, suočili su se sa značajnim poteškoćama i izazovima.
Istraživanja o utjecaju COVID-19 na turističku potrošnju u Europi tek su u tijeku, a velik dio
postojećih istraživanja usmjeren je na neposredni učinak pandemije na turističku industriju i
turističku potrošnju. Potrebna su buduća istraživanja za istraživanje dugoročnih učinaka
pandemije na ponašanje turista, turističku politiku i upravljanje destinacijom, kao i za razvoj
strategija za obnovu i transformaciju turističke industrije na održiviji i otporniji način. Rad na
temu "Utjecaj COVID-19 na turističku potrošnju u Europi" će uključivati pregled turističke
industrije u Europi, pregled pandemije COVID-19 i njezin utjecaj na turističku industriju u
svijetu te važnost proučavanja obrazaca turističke potrošnje tijekom pandemije. Pregled
turističke industrije u Europi obuhvatit će teme kao što su veličina i opseg industrije, njezin
doprinos gospodarstvu, ključne turističke trendove i izazove te uloga različitih vrsta turizma u
europskom turističkom krajoliku. Pregled pandemije COVID-19 i njezinog utjecaja na
turističku industriju obuhvatit će teme kao što su vremenski okvir pandemije, mjere koje su
vlade i dionici u turizmu poduzeli kako bi kontrolirali širenje i ublažili njezin učinak te izazove
s kojima se turizam suočava kao rezultat pandemije. Rasprava o važnosti proučavanja obrazaca
turističke potrošnje tijekom pandemije istaknuti će činjenicu da je pandemija uzrokovala
značajne promjene u ponašanju putnika, uključujući promjene u izboru odredišta, načinu
putovanja, vrsti smještaja i obrascima potrošnje. Istaknuti će se teza da je razumijevanje ovih
promjena važno za sudionike u turizmu kako bi prilagodili svoje ponude i marketinške strategije
novoj normali. |