Abstract | U svjetskoj ekonomiji turizam ima veliku ulogu, a daljnji razvoj svjetskog turizma ovisit će o prilagođavanju proizvoda turizma i usluga turizma suvremenim trendovima tržišta a sve veći doprinos imaju specifični oblici turizma. Jedan od specifičnih oblika turizma je i kulturni turizam koji Njemačkoj nudi visoku konkurentsku prednost na svjetskom tržištu koje je iz dana u dan zahtjevnije i nudi široku lepezu proizvoda. Kultura predstavlja temelj turističkog proizvoda velikog broja zemalja i mnogim turistima je to glavni motiv posjete neke turističke destinacije. Još u starom Rimu i staroj Grčkoj, upoznavanje drugih kultura i kulturne baštine drugih zemalja bio je glavni razlog turističkih kretanja. Čak 40% ukupnih međunarodnih putovanja uključuje komponentu kulture. Kulturno turističko tržište obuhvaća posjet povijesnim atrakcijama i tradicionalnim festivalima, putovanje kojem je glavni motiv kušanje nacionalne hrane i pića, sudjelovanje u lokalnim aktivnostima na odmoru te posjete obrtničkim radionicama, tvornicama koje su karakteristične za pojedinu zemlju. Kulturni turizam se iz navedenog može definirati kao turizam koji označava kretanje ljudi uzrokovano kulturnim atrakcijama izvan njihova mjesta stanovanja s namjerom prikupljanja novih informacija i iskustva kkao bi zadovoljili svoje osobne kulturne potrebe. Temelj kulturnog turizma predstavljaju kulturni resursi koji postaju turistički proizvod zbog načina njihove interpretacije i moraju biti izvor emocija te ponuditi određeni doživljaj turistu. Kulturna baština predstavlja temelj kulturnog turizma i najvažniji resurs.
Zahvaljući bogatoj kulturnoj baštini, Njemačka je visokorangorana receptivna zona a posjećuju se turisti iz cijeloga svijeta. Njemačka obiluje kulturnim turističkim destinacijama. Čak je trideset i osam UNESCO-ve svjetske baštine u Njemačkoj i ta oznaka ne predstavlja samo za Njemačku veliki značaj, već je to oznaka kvalitete u mešunarodnom turizmu. Raznovrsnost kulturne svjetske baštine u Njemačkoj dijeli se na stare gradske jezgre, crkve i samostane, dvorce i utvrde, djela iz kulture i intelektualne povijesti, priroda, vrtovi i krajolici, industrijska kultura te djela iz područja arhitekture i dizajna. Zasluženo, Njemačka je prema izvješću Svjetskog ekonomskog foruma o konkurentnosti u turizmu za 2013. godinu dobila ocjenu 6,3 od najviše moguće 7 za kulturne resurse koje posjeduje. Prema statističkim podacima, za Njemačku kao turističku destinaciju zbog znamenitosti odlučilo se 41% turista a najviše turista dolazi iz SAD-a i iz Velike Britanije. Mnogim turistima kojima je motiv putovanja upoznavanje kulture, naslov „UNESCO-va svjetska baština“ je glavni pokretač kretanja. Iz toga se može zaključiti da je status svjetske baštine isto što i međunarodni žig kvalitete. Da bi dokazali tvrdnje koje su navedene, u nastavku diplomskog rada će se detaljno analizirati ponajprije teorijske determinante pojmova te kulturno-turističko tržište Njemačke kroz analizu ponudu i potražnje te će prezentirati rezultati istraživanja temeljeni na anketi s aspekta lokalnog stanovništva. |