Abstract | Turizam događaja predstavlja dinamičnu i rastuću granu turističke industrije koja ima potencijal
generirati značajne ekonomske, socijalne i kulturne benefite za destinaciju. Kroz povećanje broja
posjetitelja i međunarodne prepoznatljivosti, turizam događaja doprinosi i poboljšanju
infrastrukture destinacije. Na taj način, događajni turizam postaje ključni faktor za održivi razvoj
i dugoročnu uspješnost turističkih destinacija. Integracijom kulturnih i ekonomskih elemenata,
turizam događaja omogućava cjelokupno poboljšanje kvalitete života lokalne zajednice. Također,
vrlo je važno za destinaciju poput Pule što pogodna klima omogućava održavanje događaja tijekom
cijele godine, čime može doprinijeti sezonskoj ravnoteži u turizmu. Organizacija događaja
zahtijeva pažljivo upravljanje logistikom, promocijom, sigurnošću i angažmanom zajednice, a
kvalitetno planiranje i izvedba događaja povećavaju privlačnost destinacije i osiguravaju pozitivno
iskustvo za posjetitelje. Strateško upravljanje i promocija događaja mogu dodatno učvrstiti
poziciju Pule kao vodeće turističke destinacije u Hrvatskoj. Prema tome, mogu se izdvojiti sljedeći
elementi za uspješnu organizaciju događaja: sustavno planiranje, razvoj i marketing. Događaji se
mogu podijeliti prema vrsti događaja, podrijetlu izvođenja, permanentnosti u mjestu održavanja i
prema ostalim kriterijima, a u ovom radu fokus će biti na zabavnim događajima. Rad sadržava
teorijsku podlogu koja je potrijekrijepljena mnoštvom primjera, a potom će biti analizirani rezultati
provedenog istraživanja o stavovima lokalnog stanovništva vezano za održavanje koncerata u
pulskoj Areni. |
Abstract (english) | Event tourism represents a dynamic and growing branch of the tourism industry with the potential
to generate significant economic, social, and cultural benefits for the destination. By increasing
the number of visitors and international recognition, event tourism also contributes to the
improvement of the destination's infrastructure. In this way, event tourism becomes a key factor
for sustainable development and long-term success of tourist destinations. By integrating cultural
and economic elements, event tourism enables an overall improvement in the quality of life for the
local community. Additionally, it is very important for a destination like Pula that its favorable
climate allows for events to be held throughout the year, thus contributing to seasonal balance in
tourism. The organization of events requires careful management of logistics, promotion, security,
and community engagement, and quality planning and execution of events increase the
destination's attractiveness and ensure a positive experience for visitors. Strategic management
and promotion of events can further solidify Pula's position as a leading tourist destination in
Croatia. Therefore, the following elements are crucial for the successful organization of events:
systematic planning, development, and marketing. Events can be categorized according to the type
of event, origin of performance, permanence at the location, and other criteria, with this paper
focusing on entertainment events. The paper includes a theoretical foundation supported by
numerous examples, followed by an analysis of the results of a survey on the attitudes of the local
population regarding the organization of concerts in the Pula Arena. |