Abstract | Na temelju zadanih podataka definiranih zadatkom i važećih tehničkih propisa za projekiranje cesta, izrađen je idejni projekt ceste između zadanih točaka A (230,30 m.n.m.) i B (205,00 m.n.m.). Cesta je lokalnog značaja, 4. kategorije i namijenjena je mješovitom prometu. Teren kojim cesta prolazi je brdoviti, a materijal je kameni. Projektna brzina iznosi 50 km/h. Ukupna duljina ceste iznosi 1443,76 km. Trasa ceste se sastoji od četiri pravca i tri zavoja (R1 = 90 m, R2 = 110 m i R3 = 130 m), a na njoj je postavljena 51 stacionaža. Niveleta je na čitavoj trasi projektirana s konstantnim uzdužnim nagibom od 1,752%. Poprečni nagib ceste u pravcu iznosi q = 2,5%, u prvom zavoju q = 4,35%, u drugom zavoju q = 3,95%, a u trećem zavoju q = 3,5%. Iz tehničkih propisa za projektiranje cesta, na temelju podataka iz zadatka, očitana je širina prometnog traka od 2,75 m, širina rubnog traka od 0,20 m, te širina bankine od 1 m. Odvodnja vode u usjeku osigurana je rigolom, a u nasipima je projektiran zaštitni jarak. Kolnička konstrukcija je izvedena od habajućeg sloja asfaltbetona “AC8 surf” (3 cm), nosivog sloja asfaltbetona “AC16 base” (5 cm), te od nevezanog nosivog sloja šljunka (30 cm). Cijevni betonski propusti postavljeni su u stacionažama km 0+205,129, km 0+647,654 i km 1+086,198. Kako bi se smanjila duljina nasipa, a samim time i troškovi građenja, na pojedinim stacionažama su postavljeni i potporni zidovi. |