Abstract | Zadatkom je zadana izrada idejnog projekta željezničke pruge između zadanih točaka A i B. Pruga je namijenjena mješovitom prometu, lokalnog je značaja, kategorije opterećenja D4. Teren kojim prolazi željeznička pruga je brdovit, a materijal zemljani. Željeznička pruga se nalazi u s- krivini, prva krivina je radijusa 350 m, s kutom skretanja od 48°28'59", ukupne duljine krivine 316,149 m s prijelaznicama duljine 20 m, druga krivina je radijusa 300 m, s kutom skretanja od 18°29'50", ukupne duljine krivine 126,771 m s prijelaznicama duljine 30 m, za projektiranu brzinu od 60 km/h. Nadvišenje vanjske tračnice u krivini je 20 mm za prvu krivinu te 40 mm za drugu krivinu. Ugrađene su tračnice tipa 49E1, na drvene pragove dimenzija 16x26x260 cm. Ugrađuje se zaštitni nosivi sloj, najmanje debljine 30 cm, te zastorna prizma od tucanika, debljine 30 cm mjerene ispod donje ivice drvenog praga. Oba sloja su u jednostranom nagibu od 4%, dok se pokosi izvode u nagibu 1:1,5. Izvodi se zavarivanje tračnica u dugi trak 'AT' zavarivanjem te završno zavarivanje. Na kraju se ugrađuju naprave protiv uzdužnog putovanja tračnica te naprave protiv bočnog pomjeranja pragova. |