Abstract | Predmet ovog završnog rada je primjena pilotnih stijena prilikom izrade umjetnog tunela (Cut and Cover metode) na realnom primjeru prilikom projektiranja autoceste. Dokumentacija koju ću koristiti obrađena je iz projekta: Autocesta Banja Luka - Doboj, dionica Banja Luka – Prnjavor, Tunel Potočani. Glavni projekt izrađen je za potrebe izvedbe tunela Potočani na autocesti Banja Luka - Doboj, dionica: Banja Luka - Prnjavor. Galerija tunel Potočani od km 19+625,20 do km 19+680,40 izvodi se cut and cover metodom. Tunel ima dva uzdužna otvora kroz koje autocesta prolazi u punoj širini normalnog poprečnog profila u usjeku. Konstrukciju tunela čini okvir sastavljen od bočnih pilotnih stijena (od pilota promjera D=1,2 m na razmaku od 2,4 m) i srednje potpore od pilota (D=1,5 m na razmaku od 2,25 m). U sredini se piloti produljuju u stupove visine 4,5 m. Piloti u pilotnim stijenama povezani su naglavnim gredama (1,4x1,5 m), a srednji stupovi upeti su u gredu 2,0x1,5 m. Potpore su poprečno povezane lučnim pločastim nosačem u kruti okvir s dva polja. Glavni dio rada odnositi će se na geološke značajke lokacije na kojoj je planiran tunel i geostatičke analize karakterističnog projektnog presjeka. S obziorm da je tunel temeljen na velikom broju pilota, numerički primjer proračuna biti će prikazan za jedan pilot promjera D=1,2m i jedan pilot promjera D=1,5m koji se nalaze na karakterističnom projektnom presjeku. Piloti i pilotne stijene pripadaju skupini temelja tako da ću u uvodu ukratko opisati temelje i njihovu podjelu. U nastavku ću se osvrnuti na pilote te ukratko opisati njihovu ulogu u temeljnim konstrukcijama. Tehnički opis sadržavat će općenite informacije o građevini, načinu izgradnje i načinu temeljenja.
Svako od poglavlja biti će popraćeno grafičkim sadržajem. |