Abstract | Cilj ovog diplomskog rada bio je analizirati moguće varijante uređenja luke Savudrija u odnosu na postojeće stanje koje je nezadovoljavajuće. Naime, problem predstavlja sigurnost priveza koji u cijeloj luci nije siguran, prelijevanje valova preko postojećeg sjevernog lukobrana te kota operativne obale lukobrana koja je preniska zbog čega tijekom ekstremno visokih razina mora dolazi do plavljenja iste. Obzirom na probleme, istraženi su osnovni podaci o samom lokalitetu nakon čega je provedena metodologija proračuna kroz koju je opisan način proračuna nasutog i vertikalnog lukobrana i dispozicija vezova u akvatoriju. Predviđa se izvedba nasutog lukobrana od prirodnog materijala na koje se s lučke strane nalazi betonski obalni zid. Proveden je pomorsko hidraulički proračun nasutog i vertikalnog lukobrana. Za nasuti lukobran izračunate su debljine slojeva te je provedena analiza prelijevanja sjevernog lukobrana. Za obalni zid lukobrana proračun je proveden konzervativno, kao vertikalni lukobran, bez povoljnog utjecaja nasipa. Predložene su dvije varijante uređenja luke. Kod obje varijante predviđa se izmjena trase postojećeg lukobrana i pomicanje glave postojećeg lukobrana u svrhu proširenja ulaza u luku. Jedini način za postizanje sigurnog ulaza u luku je skraćenje postojećeg lukobrana radi zaštite antičkog. Predložene varijante razlikovat će se prema obliku i dimenzijama lukobrana. Prvom varijantom predviđena je marina s 200 vezova koja sadrži vezove za I, II, III, IV, V, VI, i VII kategoriju plovila dok je drugom varijantom predviđena marina sa 137 vezova koja sadrži vezove za II, III, IV, V, VI i VII kategoriju plovila. Uspoređene su dvije predložene varijante uređenja za koje su tablično iskazani mogući prihgodi, količine potrebnog materijala te njihove osnovne karakteristike prema kojima se razlikuju. Bitno je spomenuti i antički lukobran, koji iako je potopljen znantno smanjuje visinu valova u luci. Od iznimne je važnosti da konstrukcija južnog lukobrana ostane sačuvana. Uređenjem luke poboljšala bi se sigurnost te bi se riješio problem sigurnosti priveza. Također, poboljšali bi se radni uvjeti unutar iste i plovnost, postigao bi se kvalitetniji ukrcaj i iskrcaj robe uz određeni manevarski prostor te bi se povećala mogućnost da brodovi dobiju svoj vez. Smanjile bi se i štetne posljedice na obalnu infrastrukturu uzrokovane podizanjem razine mora zbog klimatskih promjena. Sukladno navedenom postigla bi se i turistička atraktivnost cijelog područja, a istovremeno zajamčio kontinuirani razvoj luke Savudrija. |