Abstract | Danas svatko ima fotoaparat i mogućnost da vizualno zabilježi određene trenutke u svome životu. To omogućava napredak tehnologije i brzina razvijanja fotografija. Bez obzira bile fotografije snimljene prije više desetaka godina ili danas, bile one digitalne ili ne, jednako je važno kako su elementi koje pokušavamo zabilježiti prikazani, ukomponirani u smislenu cjelinu. Posao fotografa nije nimalo lakši od bilo kojeg drugog, također zahtijeva puno znanja, vještine i podučavanja, dok najvažniju ulogu ima kreativna vizija. Kao i u ovom radu osnovni cilj podučavanja čitatelja o kompoziciji nije repliciranje nečijeg fotografskog stila, već je cilj pomoći ljudima pri razvijanju vlastitog načina viđenja svijeta. Svrha ovog rada je upoznati čitatelje s načinom izrade zanimljivijih i boljih fotografija. Svatko može fotografirati i biti u svijetu medija uz malo vježbe, korištenjem pravila ili čak njegova kršenja u svrhu zanimljivijeg prikaza željenog sadržaja. Kroz istraživanje dolazimo do zaključaka koliko su današnje populacije upoznate s fotografijom i načinom njenog komponiranja, gdje je cilj vizualno privlačenje pozornosti. Pokazalo se da profesionalni fotoaparati nisu jamstvo za vrhunsku fotografiju te da "Photoshop" ponekad nije dovoljan za ispravljanje pogrešaka u istraživanju. Osim osnovnih elemenata kao što su linije, boja, oblici, svijelo i pozadina koji utječu na kompoziciju fotografije, ovaj rad opisuje korištenje i odabir ispravnog kutu snimanja, određivanje kadra, što je bitno i u filmu, filmskoj fotografiji, te korištenje ispravnog plana, rakursa i perspektive. Iz ovog istraživanja možemo zaključiti da nije jednostavno naći pravi kut, pravu perspektivu i način na koji bi prikazali ekspresiju svojih osjećaja i prenjeli je na ciljanu publiku. Fokus osim na sam objekt stavljen je na način pronalaska ideanlog kadra pračen perspektivom uspješne kompozicije fotografije. |