Abstract | Oglašavanje je plaćeni i unaprijed isplanirani oblik komunikacije između proizvoda i
kupca uz posredno sudjelovanje oglasa kao medija prenositelja informacije za promicanje
ili prodaju proizvoda i usluga. Oglašavanje se razlikuje od klasičnog oblika prodaje po
tome što poruka nije usmjerena na određenog pojedinca, već na širu masu ljudi. Kao što
smo rekli, oglašavanje komunicira putem različitih masovnih medija, uključujući
tradicionalne medije poput novina, časopisa, televizije, radio, vanjsko oglašavanje ili
izravna pošta; i novi mediji kao što su internetski rezultati pretraživanja, blogovi,
društveni mediji, web stranice ili tekstne poruke.
Dvije glavne podjele oglašavanja su na tradicionalno i interaktivno oglašavanje.
Tradicionalno oglašavanje podrazumijeva komunikaciju putem plakata, letaka, brošura,
tv reklama, pošte i slično. Zbog nemogućnosti uzvraćanja povratne informacije korisnika
oglašivaču, ovakav oblik oglašavanja se smatra jednosmjernom komunikacijom. Tu
dolazi do glavne razlike između tradicionalnog i interaktivnog oglašavanja. Interaktivno
oglašavanje funkcionira na principu dvosmjerne komunikacije uz vizualno privlačne
elemente.
Na temelju istraživanja putem dostupne literature i internetskih izvora o navedenoj temi,
napisan je rad kroz poglavlja. U sklopu rada provedeno je i istraživanje na temu
Interaktivnog oglašavanja. Za pisanje rada korištene su točne i provjerene činjenice. Rad
je podijeljen na teorijski i praktičan dio – anketa. |