Abstract | U današnje doba kada se računalna grafika koristi sve intenzivnije i njena primjena ulazi
u razne grane industrije, poznavanje korištenja alata za 3D modeliranje je postalo nužno u svrhu
realizacije raznih projekata od konceptualnih ideja do vizualnih grafičkih rješenja. Svrha ovog
rada je približiti ideju i mogućnosti primjene računalno generiranog fotorealističnog 3D
prikaza u svrhu bolje multimedijske prezentacije ljudskom oku neraspoznatljive u odnosu na
realnu fotografiranu scenu. Bilo da je to izrada računalno generirane scene za arhitekturalne
vizualizacije, fotorealistične ambalaže za proizvode ili pak dobro poznate filmske industrije.
Ovaj rad bavit će se praktičnim prikazima, tehnikama modeliranja,teksturiranja i renderiranja.
Od izrade prvog modela, dodavanja različitih detalja koji pridodaju realizmu pa do naprednog
korištenja sustava osvjetljenja, tekstura i mapa rad će prikazivati i pregršt dodatnih programa i
priključaka kojim se realističnost 3D scene gura do granica neprepoznatljivosti. Rad će
prikazati projekte i primjere iz stvarnog života i profesionalnog iskustva u polju 3D
arhitekturalnih vizualizacija te isto tako savjete i trikove te na kraju osvrt na budućnost i razvoj
fotorealističnog 3D-a u svijetu.
Rad će istražiti mogućnosti oblikovanja fotorealističnih scena i 3D modela u današnjem
svijetu. Proučit će razne priključke za generiranje i dobivanje fotorealističnih scena i modela,
njihove mane i prednosti u odnosu na fotorealističnost, brzinu izrade i potrebitost. Programi i
priključci bit će podijeljeni zavisno o vrsti namjene, cijeni i korisnosti. Rezultati primjene bit
će vidljivi na priloženim renderima uz odgovarajuća objašnjenja i funkcionalnosti istih.
Razvojem fotorealističnog 3D prikaza otvaraju se nova vrata u širokom spektru primjene a ovaj
rad iznijet će sve prednosti i nedostatke takvih prikaza.
Ciljevi ovog rada jesu objasniti osnove fotorealističnog 3D prikaza, objasniti alate i
priključke koji se koriste te različite vrste 3D fotorealnog prikaza i njihova namjenu u
fotorealanom prikazu kroz praktičan dio ovisno o namjeni. |
Abstract (english) | Nowadays when computer graphics is used more and more, and its application inputs
to various industries, knowledge of using 3D modeling tools has become necessary for the
realization of various projects from conceptual ideas to visual graphics solutions. The purpose
of this paper is to approximate the idea and the possibility of using computer generated
photorealistic 3D rendering for a better multimedia presentation of the human eye
unrecognizable in relation to a real-photographed scene. Whether the goal is to create a
computer generated scene for architectural visualization, photorealistic product packaging, or
a well-known film industry. This paper will deal with practical presentations, modeling,
texturing and rendering techniques. From making the first model, adding a variety of detail that
adds reality to the advanced use of lighting, textures, and folders, will also feature a couple of
additional programs and plugins that bring the reality of 3D scenes to the limit of
unrecognizability. The paper will present projects and examples of real life and professional
experience in the field of 3D architectural visualization as well as advices and tricks, and in the
end, a review of the future and development of photorealistic 3D in the world.
The paper will explore the possibilities of forming photorealistic scenes and 3D
models in today's world. It will study various plugins for generating and obtaining
photorealistic scenes and models, their defects and their advantages over photorealism, speeds
of production and need. Programs and plugins will be divided depending on the type of use,
cost and utility. The results of the application will be visible on the attached renders with
appropriate explanations and functionalities. By developing a photorealistic 3D display, the
new door opens in a wide range of applications, and this work will present all the advantages
and disadvantages of such displays.
The goals of this paper are to explain the basics of photorealistic 3D view, to explain
the tools and plugins that use different types of 3D photorealistic presentation and their purpose
in photorealistic presentation through a practical part depending on purpose. |