Abstract | Fotografija hrane prakticira se više desetaka godina, često se govori da se prvo jede očima,
ali i da slika govori tisuću riječi, pa kako bolje privući potencijalnog kupca nego
fotografijom? U proteklih nekoliko godina od pojave društvenih mreža upravo ovaj smjer
fotografije razvija se u puno većim razmjerima, a danas se fotografija hrane penje po
ljestvici naj plaćenijih i naj perspektivnijih grana fotografije. U današnjem svijetu gotovo
svaka osoba prvo će fotografirati, objaviti je na društvene mreže, pa tek onda krenuti sa
konzumacijom hrane. Iz toga slijedi da je fotografija hrane neophodna i u ugostiteljskom
svijetu, jer je vrlo bitan „alat“ restoranima za poticanje gladi, privlačenje potencijalnog
gosta koji pregledom fotografija ima uvid u ponudu i mogućnost procjene kvalitete
restorana. No, samo objavljivanje hrane na društvene mreže nije dovoljno da bi se privukli
gosti. Kvaliteta i izvedba fotografija igra veliku ulogu u odluci promatrača o jelu na
fotografiji. Proces fotografiranja hrane nije jednostavan, pažnju treba usmjeriti na
aranžiranje samog jela, ali i korištenje rekvizita za stvaranje ambijenta što se zove „food
styling“, rasvjetu, podloge, kut fotografiranja, obradu fotografija. Postoji nekoliko načina
fotografiranja hrane, pa tako postoje i pravci „food stylinga“. U radu će se proći kroz tipove
i sve elemente fotografije hrane, od opreme, rasvjete, formata datoteka, rekvizita i postavki
aparata te kako ih primijeniti za željene ciljeve. Eksperimentalni dio usporediti će
minimalističan i maksimalističan „food styling“, te preferiraju li ljudi jedan od dva tipa. |
Abstract (english) | Food photography has been around for decades, it's often said that you eat with your eyes
first, but also that a picture speaks a thousand words, so what better way to attract a
potential customer than with a photo? In the past few years since the boom of social media,
this genre of photography has been developing on a much larger scale, and today food
photography is climbing the ladder of the most paid and most promising branches of
photography. In this day and age, almost every person will first take a photo, publish it on
social media, and then start eating the food. It then follows that a photo showing food is
necessary in the catering world, because it is a very important "tool" for restaurants to
attract potential guests who through photo reviews have insight into the restaurants offer
and have the possibility of assessing the restaurant's quality. But simply posting food
photos to social media is not enough to attract guests. The quality and execution of the
photos play a major role in the potential customer's decision on the meal showed on picture.
The process of food photography is not easy, attention should be focused on the
arrangement of the food itself, called "food styling", lighting, backdrops, photohraphy
angles and post processing. There are several directions of food photography, as well as
different ways of food styling. This paper will go through all elements of food
photography, from equipment, lighting, file formats, photography props and camera
settings, and how to use them to get the desired look. The experimental part will compare
minimalist and maximalist "food styling", and will people prefer one of the two types. |