Abstract | U modernom svijetu gotovo je nezamislivo da se neka građevina, bilo eksterijer
ili interijer, gradi prije nego što se za nju napravi virtualni prikaz odnosno 3D
vizualizacija. Već odavno je praksa da se vizualizacije rade prije nego što su uopće
započeti radovi na objektu. U prošlom stoljeću posao vizualizatora su radili arhitekti ili
ilustratori olovkama i bojicama na papiru. Dolaskom računala i razvitkom softvera
pojavljuju se nove mogućnosti vizualizacija. U proteklih nekoliko godina stvari su se
počele jako ubrzano razvijati, što znači da osim slikovnih prikaza, vizualizacije možemo
puno bolje doživjeti putem novih tehnologija poput VR-a. Također, pomiču se granice
same kvalitete 3D vizualizacije pa se u posljednje vrijeme vrlo često uz samu 3D
vizualizaciju pridružuje termin “fotorealistično”. S obzirom na najnovije trendove u
svijetu 3D vizualizacija, u ovom radu biti će sagledani i opisani elementi za izradu
fotorealistične 3D vizualizacije interijera. Modeliranje prostora, namještaja i ostalih
elemenata u interijeru, preko teksturiranja do osvjetljavanja te konačno renderiranja i
postprodukcije biti će detaljno opisani i popraćeni slikovnim prikazima. Naposljetku,
finalni renderi biti će prikazani pomoću mobilne aplikacije za prikaz sferičnih slika
odnosno slika koje prikazuju prostor u 360 stupnjeva. Rad će biti prezentiran pomoću
Samsung mobilnog uređaja te popratnih VR naočala. |
Abstract (english) | In modern world, it is unimaginable to build a building, whether exterior or
interior, before creating a virtual representation or 3D visualization for it. For some time
now it has been a necessity to make 3D visualisation of a building or an object before
the construction work begins. In the last century, the work of visualizers was done by
architects or illustrators with pencils and crayons on paper. But with the arrival of
computers and the development of software, new visualization capabilities emerged.
Over the past few years, things have started to accelerate very rapidly, meaning that
besides the visuals, visualization can be much better experienced through new
technologies such as VR. Also, the limits of the quality of 3D visualization are shifted,
so lately, the term "photorealistic" is often associated with 3D visualization itself.
Considering the latest trends in the 3D visualization world, this paper will look at and
describe the elements for creating photorealistic 3D visualization of an interior.
Modeling objects, furniture and other elements in the interior, through texturing to
lightening, and finally rendering and postproduction will be described in detail and
accompanied by image views. Finally, the final render will be displayed using a mobile
application to display spherical images that display the 360-degree space. The work
will be presented with the Samsung mobile device and VR glasses. |