Abstract | Izrada 3D modela je proces stvaranja digitalne reprezentacije objekta u
trodimenzionalnom prostoru. Postupak izrade 3D modela započinje stvaranjem
geometrijskog okvira objekta u kojemu se definiraju njegove dimenzije, oblik i položaj
u prostoru. Nakon što se definira geometrija objekta, sljedeći korak je dodavanje
materijala i tekstura koji će dati realističan izgled modelu. Ovisno o potrebama, mogu se
primijeniti različiti materijali poput stakla, metala, plastike ili drva, a mogu se dodati i
teksture kao što su uzorci, slike ili slično. Nakon što se definira geometrija i materijali,
slijedi dodavanje svjetla i sjene kako bi se dodatno poboljšao izgled modela. Ovo je
važno kako bi se dobio dojam dubine i volumena objekta. Korištenje sofisticiranih alata
za osvjetljavanje može stvoriti različite efekte poput sjena, refleksija i zasjenjenih
područja. Kada se završe svi koraci izrade modela, potrebno je provesti njegovu
optimizaciju kako bi se smanjio broj poligona i olakšala njegova manipulacija. To se
radi pomoću softverskih alata koji se bave redukcijom poligona bez gubitka detalja. 3D
modeli koriste se u različitim područjima, poput arhitekture, inženjerstva, medicine,
videoigara i animacije. U ovom diplomskom radu izrađeni 3D modeli pogodni su za
korištenje u industriji videoigara.
U ovom radu izrada 3D modela odvijat će se u program Blender. Blender je opensource program za izradu 3D modela i animacija. Za izradu geometrije modela koristit
će se prostor za modeliranje i digitalno kiparstvo. Izrada tekstura odvijat će se u UV
prostoru Blender programa. Tehničke teksture (UV mape, Height mape) Teksture i
materijali biti će ručno napravljeni i povezani sa modelom. Optimizacija modela također
će se odvijati u Blender. Model će pratiti low-poly filozofiju izrade modela i biti će
visoko stiliziran i kao takav biti prikazan u konačnoj slici.
Cilj ovog diplomskog rada je istražiti i proučiti proces izrade stiliziranog 3D modela za
korištenje u video igrama. Pobliže objasniti tehnologije koje se koriste, mape tekstura,
UV mape, cavity mape, normalne mape i ostale tehnike i tehnologije koje se koriste za
izradu konačnog proizvoda i izgleda 3D modela. Također, cilj je napraviti vlastiti model
prema spoznajama koje su dobivene iz istraživanja. |
Abstract (english) | Creating a 3D model is the process of generating a digital representation of an object in
three-dimensional space. The process of creating a 3D model begins with establishing a
framework for the object, defining its dimensions, shape, and position in space. Once
the geometry of the object is defined, the next step is to add materials and textures to
give a realistic appearance to the model. Depending on the needs, various materials such
as glass, metal, plastic, or wood can be applied, and textures such as patterns, images
etc. can be added. After defining the geometry and materials, the next step is to add
lighting and shadows to further enhance the model's appearance. This is important to
create a sense of depth and volume for the object. Various effects like shadows,
reflections, and shaded areas can be create using sophisticated digital lighting tools.
Once all the steps in creating the model are completed, it is necessary to optimize it by
reducing the number of polygons and making manipulation easier. This is done using
software tools that handle polygon reduction without losing details. 3D models are used
in various fields such as architecture, engineering, medicine, video games, and
animation. In this thesis, the 3D models created are suitable for use in the video game
industry.
In this work, the creation of 3D models will take place in the „Blender“ program.
Blender is an open-source program for creating 3D models and animations. Making of
the model's geometry will be done in Blender's modeling and digital sculpting
workspace. Texture creation will take place in Blender's UV space. Technical textures
(UV maps, height maps) will be manually created and linked to the model. Model
optimization will also be done in Blender. The model will follow the low-poly
philosophy of model creation and will be highly stylized, as it will be presented in the
final image.
The aim of this thesis is to explore and study the process of creating a stylized 3D
model for use in video games. It aims to provide a detailed explanation of the
technologies used, such as texture maps, UV maps, cavity maps, normal maps, and
other techniques and technologies used in the creation of the final product and the
appearance of the 3D model. Additionally, the goal is to create a custom model based
on the knowledge obtained from research. |