Title Otvoreni radio na Facebooku: Analiza mlade publike
Title (english) Otvoreni radio - analysis of young audience
Author Anamarija Pifar
Mentor Nada Zgrabljić Rotar (mentor)
Committee member Ljubica Josić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Tamara Kunić (član povjerenstva)
Committee member Nada Zgrabljić Rotar (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Croatian Studies (Department of Communication Sciences) Zagreb
Defense date and country 2018-09-13, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract Otvoreni radio svoju je komunikaciju prenio i na digitalne platforme. Jedna od tih platformi je upravo jedna od najpoznatijih društvenih mreža – Facebook. Ono što je ključ komunikacije Otvorenog radija jest njegovo privlačenje mlade publike, ne samo u komunikaciji u eteru već i na ostalim kanalima. Glavna problematika velikog broja medija je privlačenje mladih ljudi da stupe u interakciju kako bi medij mogao prilagoditi svoju komunikaciju i postao relevantan i privlačan. Mogućnosti društvenih mreža otvorila su vrata raznim tvrtkama, poduzećima i organizacijama da komuniciraju sa svojim potrošačima, a iz rada vidimo kako i radio kao medij koristi platforme društvenih mreža da poveća interaktivnost sa svojim slušateljima. Rad istražuje način korištenja društvene mreže i Otvorenog radija u komunikaciji s mladima u razdoblju od 1. travnja do 31. svibnja 2018. godine. Metodom korištenja kvantitativne analize sadržaja istražili su se komentari, broj lajkova, označavanje osoba u komentare i dijeljenja objava Otvorenog radija te su se metodom kvalitativne analize sadržaja analizirale objave Facebook stranice Otvorenog radija. Istraživanjem je potvrđeno da Otvoreni radio uspješno komunicira s mladim ljudima uz pomoć svojeg profila. Također je potvrđeno da Otvoreni radio na svojem Facebook profilu najviše komunicira sa svojom publikom kroz objave s temom zabavnog sadržaja. Iako je istraživanje potvrdilo da Otvoreni radio na Facebooku koristi razne teme i objava, u analiziranom periodu nije objavljen niti jedan sadržaj informativne vrste. Nadalje, analiza Facebook objava Otvorenog radija potvrdila je kako publika ima najviše reakcija na objave zabavnog sadržaja, no sveukupni broj lajkova veći je u odnosu na broj označavanja osoba u komentare. Usto, istraživanje je također dokazalo da objave s temom nagradnih igara ne ostvaruju očekivane rezultate te imaju drastično niži broj reakcije Facebook korisnika u odnosu na ostale objave Otvorenog radija.
Abstract (english) Otvoreni radio expanded its communication to the digital platform. One of these platforms is one of the most famous social network sites - Facebook. One of the main media issues is creating communication for young audiences in order to attract them so the media can adapt its communication and become relevant and attractive. Opportunities that have Social Media, opened a door to various companies, businesses and organizations to communicate with their consumers. Although various types of social networks thrive in the world, Facebook is in Croatia the strongest and the most popular platform. Furthermore, numerous organizations are selecting this social network for communication. The paper explores the way Otvoreni Radio is using Facebook communication to reach young people in the period from April 1st to May 31st, 2018. Using the method of quantitative content analysis, the number of comments, shares, tags and likes are reviewed. Also, by the method of qualitative content analysis, the posts by Otvoreni radio are analyzed. Research has confirmed that the Otvoreni radio has successfully communicated with young people through their Facebook profile. It is also confirmed that Otvoreni radio communicates with its audience through Facebook posts with the entertainment themed content. Although research has confirmed that Otvoreni radio on uses various content themes, no content of the information type was published in the analyzed period. Furthermore, Facebook's Otvoreni radio review analysis has confirmed that the audience has the most reaction to the posts with entertainment content, but the total number of likes is higher than the number of people tagging in the comments. In addition, the research has also shown that Facebook posts with the theme of prize games do not achieve the expected results and have drastically lower reactions of Facebook users compared to the other posts by Otvoreni radio.
Keywords
Otvoreni radio
mlada publika
radio
i
društvene mreže
reakcije
Keywords (english)
Otvoreni radio
young audiences
radio
Facebook
social networks
reactions
Social media
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:111:415017
Study programme Title: Department of Communication Studies Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra komunikologije (magistar/magistra komunikologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2018-09-19 12:47:39